הדרך הבטוחה לאתר תרומת ביצית לפונדקאות

לא מעט נשים הסובלות מבעיות פוריות, זקוקות לתרומת ביצית על מנת להביא ילד לעולם. אילו נשים בישראל זכאיות לתרומת ביצית ומהם החוקים החלים לגבי התורמות? מהם המחירים הכרוכים בתהליך קבלת התרומה ומה יכולים לעשות זוגות החד מיניים וגברים יחידים המעוניינים להפוך להורים באמצעות פונדקאות וזקוקים לתרומת ביצית 

לא מעט זוגות המגיעים לשלב בו הם מחליטים על הבאת ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית,  זקוקים בנוסף גם לתרומת ביצית לפונדקאות.

ראשית, יש את הזוגות החד מיניים, זוגות גברים אשר יהיו חייבים להשתמש בתרומת ביצית על מנת שהאם הפונדקאית שבחרו תתעבר. באותו אופן, גם גברים יחידים כמובן יזדקקו לתרומת ביצית על מנת להביא ילד לעולם לבדם.

בנוסף, נשים הסובלות מבעיות פוריות המתבטאות בכך שהגוף שלהן פסק מלייצר ביציות, לרוב זהו תהליך המתרחש בגיל המעבר, או אצל נשים שתסמיני הגיל הופיעו אצלן מוקדם מהצפוי. במקרים אחרים איכות הביציות שהגוף מייצר אינה מספיק טובה כדי להביא להריון תקין. כמו כן, מחלות כמו סרטן וההקרנות שהוא כרוך בהן, ועוד גידולים המצריכים התערבות פולשנית בשחלות, לא פעם מביאים לצורך לכרות את השחלות של האישה. במקרים מסוימים, יש אפילו נשים הנולדות ללא שחלות.

כל אלו – זוגות הומוסקסואליים וגברים יחידנים שרוצים להפוך להורים באמצעות פונדקאות, או נשים שאין להן אפשרות לייצר ביציות תקינות והניסיונות להפרייה חוץ גופית באמצעות הביצית שלהן כשלו – יהיו זקוקים לתרומת ביצית לצורך התהליך.

מהו התהליך שתצטרכו לעבור על מנת להשיג תרומת ביצית?

ראשית, יש לעשות סדר ולהבין מי זכאי או זכאית לקבל תרומת ביצית, בכפוף לחוק בישראל. לפי החוק במדינה, כל אישה בין הגילאים 18-54 שלא הצליחה להתעבר באמצעות הביצית שלה, זכאית לתרומת ביצית. יש להגיש בקשה מסודרת, בצירוף אישור הרופא המטפל, כי אכן מדובר בבעיה רפואית המצדיקה שימוש בתרומה. מסמך זה מכונה “טופס בקשה לקבלת תרומת ביציות” ויש להגישו בצירוף חוות הדעת המקצועית של הרופא המטפל.  כמו כן, האישה המבקשת את תרומת הביצית, יחד עם בן זוגה, ידרשו למלא גם טופס הסכמה להכללת פרטיהם האישיים במאגר המידע ומרשם הילודים.

חשוב לדעת שלא תהיה אפשרות לקבל מידע אישי על תורמת הביצית, במידה ואין לכך הצדקה רפואית או אחרת. 

אילו נשים יכולות לתרום ביצית בארץ?

ישנם מספר תנאי סף הנוגעים לאישור של אישה בישראל לתרום ביצית: ראשית, היא חייבת להיות בריאה לחלוטין, מה שיצביע בהמשך על איכות הביצית כמובן, וגם יבטיח שעצם פעולת שאיבת הביצית לא תסכן אותה ואת בריאותה.  שנית, מובן מאליו שאסור בתכלית האיסור שתהיה קרבה משפחתית לאחד מההורים המיועדים. כמו כן, למעט מקרים חריגים, רק נשים נשואות מורשות לתרום ביצית בישראל. תורמת היצית צריכה לאשר כי פרטיה יירשמו במאגר המידע של משרד הבריאות וגם ובמרשם הילודים בבית המשפט.  חשוב לציין שהתורמת לא תוכל לחזור בה מההסכמה שייעשה שימוש בביציות שתרמה לאחר שאלו נשאבו. 

מה אם אתם זוג גברים המעוניין בתרומת ביצית לפונדקאות?

כידוע, לזוגות חד מיניים ולגברים יחידים אין היתר לבצע הליך פונדקאות בארץ. כמו כן, הם גם אינם מורשים לעשות שימוש בתרומת ביצית בגבולות ישראל. החדשות הטובות הן שבמדינות הפופולריות לעבור בהן תהליך פונדקאות, ובהן הזוגות החד מיניים גם מורשים לבצע את התהליך, ישנו מבחר רחב של תורמות ביציות, מה שהופך את התהליך כולו להרבה יותר פשוט. כאשר יש ברשותכם מגוון רחב של תרומות לבחור מהן, תוכלו לדייק את הבחירה בהתאם לטעמכם האישי, ואף לבחור את הצבעים ומאפייני המראה שאתם אוהבים ומעוניינים בהם עבור הצאצאים שלכם. בקולומביה, לדוגמא, נשים יפהפיות רבות נכללות ברשימות התרומות, והמדינה הדרום אמריקאית הזו אף הפכה ליעד פופולרי עבור גייז לביצוע הליך פונדקאות ככלל. מרכזי פריון חדשניים שהוקמו בבוגוטה הבירה, יאפשרו לכם למעשה לעבור את כל התהליך במקום אחד – החל משאיבת הביציות מהתורמת ועד הפרייתן ברחם האם הפונדקאית. המשמעות של העניין היא קיצור משמעותי ביותר של התהליך כולו, והקלה דרמטית בכל ענייני הביורוקרטיה הכרוכים בו. כל הנאמר כאן נוגע כמובן גם לגברים יחידים, שיכולים לעבור את התהליך בקלות בקולומביה. גם בארה”ב תמצאו אופציות דומות, שיאפשרו לכם לאתר תרומת ביצית ואם פונדקאית בקלות יחסית, אם כי חשוב לציין ששם המחירים של ההליך הלא זול הזה, גבוהים אפילו יותר.

כמה עולה תרומת ביצית בארץ?

תורמת הביצית עומדת לעבור תהליך לא פשוט, במיוחד מבחינה רגשית, כאשר היא למעשה תורמת חומר מגופה שישמש להבאת ילד שלא יהיה שלה, וסביר כי לעולם לא תפגוש אותו, על אף שיהיה “בשר מבשרה”. כמו כן, התהליך הזה כרוך באי נעימות פיזית ואף בסיכון בריאותי מסוים. בישראל, עומד שכרה של פיצוי כספי האישה התורמת עומד על מעל 20,000 ₪ למחזור שאיבה. יש לציין שהאישה המקבלת תרומת ביצית נדרשת לשלם גם אגרה על התרומה, בסך 10,000 שקלים. את האגרה הזו יש לשלם לפני ביצוע השתלת הביצית ברחם האם הפונדקאית, אך רק לאחר שנקבע מועד ההשתלה.

תהליך הכרוך בפרוצדורות סבוכות – לא עוברים לבד

איתור תורמת הביצית וניהול החלק הזה בתוך תהליך הפונדקאות, הוא אינו צעד פשוט, לא רגשית ולא ביורוקרטית. תשמחו לשמוע שסוכנות פונדקאות מקצועית שמנהלת עבורכם את תהליך הפונדקאות ככלל, לוקחת על עצמה גם את חלק מורכב זה, של איתור התרומה, וידוא שאתם מתנהלים בכפוף לחוקים וניהול התהליך הרפואי מראשיתו ועד סופו. אנשי מקצוע מיומנים יכולים לנהל עבורכם בהצלחה את כל אלו. אל תעברו חוויה כה רגישה ומורכבת לבדכם. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...