האם קיימים הבדלים במחירים של פונדקאות בין החברות ומה משפיע על כך?

רוצים לדעת יותר על פונדקאות, על מרכיבי העלות ולקבל מידע נוסף? אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לכם. כל מה שאתם צריכים זה ליצור איתנו קשר בהקדם.


הליך פונדקאות הוא הליך יקר וזוגות רבים, חוסכים כסף במשך תקופה ארוכה, על מנת להצליח לממן את התהליך.
ברגע שמגיעים לשלבים בו מבררים את המחירים בפועל, כשהמטרה היא לסגור עם אחת מאותן החברות המציעות שירותי פונדקאות, מגלים שקיימים הבדלים בין הצעות המחיר, כאשר, במקרים מסוימים ההבדלים יהיו גדולים ומשמעותיים.
בכדי לדעת מהי הסיבה להבדלי המחירים, חשוב תחילה, להבין על אלו פרמטרים מתבסס התמחור ומה כוללים השירותים, כאשר ברוב המקרים חבילת השירותים תכלול: איתור פונדקאית מתאימה, ייעוץ משפטי, הכנה הורמונאלית לפונדקאית, העברת עוברים, ליווי היריון, ליווי ההורים, לידה בבית חולים ברמה גבוהה, פגישות עם הרופאים, טיסות של נציג או נציגה מטעם החברה אל הפונדקאית לצורך בדיקת התנהלות ההיריון ועוד..
כאן חשוב לציין, שחלק מהחברות כוללות בתוך החבילה גם את הוצאות הטיסה והשהייה (במקרים בהם ההליך מתקיים בחו”ל), כאשר, ככל שהחבילה תהיה יותר מקיפה היא תהיה מין הסתם יותר יקרה.

הבדלים במחירים בין פונדקאות בישראל לפונדקאות בחו”ל

אז נכון שזוגות רבים אשר מעוניינים בהליך פונדקאות, כלל לא יכולים לעבור את התהליך בארץ ובאופן טבעי, הם ימקדו את חיפושיהם לחברות אשר מציעות שירותי פונדקאות בחו”ל.
אבל, גם זוגות אשר יכולים לעבור את התהליך בארץ, יגלו במקרים רבים, כי פונדקאות בישראל כרוכה בעלות גבוהה משמעותית מהעלות של פונדקאות במדינות שונות בחו”ל ולכן, הם יכולים לקבל את ההחלטה לעבור בכל זאת, את התהליך בחו”ל.
הפערים במחירים בין פונדקאות בישראל לבין פונדקאות בחו”ל הם כה גבוהים, עד שלעיתים, גם אחרי ההחזרים החלקיים הניתנים מטעם קופות החולים (במקרים בהם קיימת זכאות להחזרים אלו), עדיין, הליך פונדקאות בחו”ל ישתלם יותר.

תוספות מיוחדות לעלויות

אז זה אומנם נכון שכל מי שיתחיל בבירורים לגבי עלויות החבילות של פונדקאות, עתיד לגלות שחלק מהחבילות הינן מקיפות וכלולות שירותים רבים יותר וחלק הינן חלקיות יותר – וכחלק מכך, יש לחשב גם את תוספת העלויות עבור השירותים שהם אינן כוללות.
יחד עם זאת, יש לא מעט תוספות מיוחדות שגם צריך לקחת בחשבון בהליך חישוב המחירים, כאשר כל החברות יגבו תוספת במחיר עבור: לידת תאומים, ניתוח קיסרי, תרומת ביציות וליווי פסיכולוגי – לכן, כדאי לבדוק מהי העלות הנוספת אותה החברה דורשת לשלם עבור כל שירות שכזה ומה השירות כולל בתוכו.
לדוגמא, תוספת העלות עבור תרומת ביציות יכולה להגיע ל-30,000 ₪ ויותר, אבל כאן נשאלת השאלה, מהיכן מגיעות התורמות ואיזה מידע ניתן לקבל לגביהן.

איך לבחור את החברה המתאימה?

בכדי לבצע את הבחירה הנכונה באותה החברה, חשוב בשלב הראשון לקבל מספר החלטות ובין היתר:
האם יש לכם העדפה לעבור את הליך הפונדקאות במדינה מסוימת?
האם אתם זקוקים לשירותים שהם מעבר לחבילת הבסיס, כמו לדוגמא, תרומת ביצית?
האם אתם מעדיפים לשלם לחברה עבור חבילת בסיס בלבד ולדאוג לעצמכם לכל שאר השירותים הנדרשים או שאתם רוצים לשלם עבור כל השירותים ולהיות רגועים שאתם מסודרים?
ההחלטות הללו ללא ספק, יכוונו אתכם לעבר החברה המתאימה, כאשר, כמובן, לצד המחירים אותם היא גובה, חשוב לוודא שמדובר בחברה מקצועית ואמינה – כזאת שניתן לסמוך עליה, בתהליך הכול כך משמעותי וחשוב הזה, אותו אתם עתידים לעבור.
כמובן, שבשלב הבא, כדאי לקבל הצעות מחיר מכמה שיותר חברות רלוונטיות (כיום, רוב החברות, עובדות בשקיפות מול הלקוחות ולכן, מפרסמות את המחירים ברשת האינטרנט).
חשוב לעבור לא רק על רשימת השירותים אשר נכללים בחבילה אלא גם על טיב השירותים – לדוגמא, מי הם הרופאים, מי מטפל בנושאים המשפטיים ומה ההסמכה שלו בנושא וכיוצא בזה..
חשוב לזכור, שלעיתים עדיף לשלם קצת יותר בשביל להבטיח את השירותים הטובים ביותר ולא פחות  חשוב מכך, את השקט הנפשי של הזוג, הטמון בעצם הידיעה שיש מי שידאג עבורו לאורך כל התהליך.

עושים את הבחירה הנכונה

עלות פונדקאות הן בארץ והן בחול לא מסתכמת רק בסכום הכסף אותו הפונדקאית גובה עבור השירות שלה. יש לא מעט עלויות נוספות כמו: תוספת על כל ניסיון הפריה, תוספת משמעותית על לידת תאומים, הוצאות שונות, ליווי משפטי ורפואי ועוד.. ועוד..
כמובן, שהאינטרסים של כל זוג אשר עומד לפני הליך שכזה הם זהים ובאים לידי ביטוי במטרה לקבל את שירותיה של החברה המקצועית והאמינה ביותר במחיר הטוב ביותר.
יחד עם זאת, יש עוד המון פרמטרים עליהם יש לשים דגש בהליך קבלת ההחלטה ובראשם, מה כוללת חבילת השירותים המוצעת על ידי אותה חברה ואיזה סכום כסף יהיה צורך להוסיף עבור שירותים נוספים – לדוגמא, אם עלות החבילה לא כוללת טיסה ללידה ושהייה באותה המדינה והליך הפונדקאות מתקיים לדוגמא בארצות הברית, יש לחשב תוספת לא קטנה בעלויות.
כמובן, שהדרך הטובה ביותר לקבל את התמונה המלאה לגבי מחירי החברה ומה הם כוללים בתוכם, היא לקבוע פגישה עם נציג מטעם החברה (ניתן לקבוע עם מספר נציגים מטעם חברות שונות).
ההמלצה היא להגיע לפגישה שכזאת עם רשימת שאלות מסודרת, כאשר המטרה, תהיה להבין את כלל העלויות ולא להיתקל בדרך במיני “הפתעות” לא צפויות ובדרישות לתשלומים גבוהים נוספים – שלא בהכרח תוכלו לעמוד בהם.
ככל שתאספו מידע מפורט יותר לגבי העלויות ומה הן כוללות, רק תפחיתו את הסיכוי למיני הוצאות לא מתוכננות אשר יכולות לגרום לכם לחורים משמעותיים בכיסים.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...