איך מוצאים פונדקאית – מה היתרונות של חברה מבוססת בכך?

אם אתם מחפשים פונדקאית הגעתם אל המקום הנכון. אנחנו בסורמום נשמח לסייע לכם ולהכווין אתכם בדרך, לייעץ לכם ולספק שירותים מצוינים. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל מידע נוסף!

התשובה לשאלה איך מוצאים פונדקאית תלויה במידה רבה בשאלה, היכן מתבצע הליך הפונדקאות? במידה והתהליך מתבצע בישראל, בשלב הראשון יש להגיש בקשה לוועדה לאישור הסכמים נשיאת עוברים של משרד הבריאות – הבקשה אומרה לכלול כתב פנייה ייעודי מטעם ההורים, תילום תעודת זהות, מידע רפואי רלוונטי, רישום ממשרד הפנים וחוות דעת רפואית על הסיבה בגינה האישה איננה יכולה להרות וכחלק מכך, זקוקה לשירותיה של פונדקאית. רק לאחר קבלת האישור, ניתן להתחיל בהליך החיפוש, כאשר קיימות פלטפורמות שונות לחיפוש פונדקאיות – רובן נמצאות ברשת האינטרנט. אפשרות נוספת היא לפנות לחברות, אשר מציעות שירותי תיווך בין זוגות אשר מעוניינים בהליכי פונדקאיות לבין נשים אשר מעוניינים להעניק את שירותיהן כפונדקאיות.

הליך בחירת פונדקאית

בחירת פונדקאית הוא לא הליך שאפשר להקל בו ראש. ראשית כל, חשוב להקפיד ולבחור אך ורק פונדקאית אשר עומדת בתנאי הסף הקפדניים של הליכי הפונדקאות בארץ, כאשר עליה לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • אישה אשר גילה נע בין 22 לבין 39 (מדובר בטווח הגילאים בישראלי, אך יש לקחת בחשבון כי במדינות אחרות, טווח הגילאים יכול להיות שונה במקצת).
  • המועמדת אמורה להיות אישה שכבר חוות הריונות ולידות אשר הסתיימו ללא סיבוכים מיוחדים.
  • בעלת מצב רפואי תקין לגמרי ללא עבור רפואי אשר עלול לסכן אותה.
  • אישה אשר לא עברה יותר מאשר 4 לידות.
  • בעלת מצב נפשי תקין – אמורה לעבור בדיקות פסיכולוגיות ייעודיות במטרה להוכיח זאת.

מעבר לעמידה באותם הקריטריונים, מומלץ שכל זוג אשר מחפש פונדקאית, יכין מראש רשימת שאלות רלוונטיות, במטרה לקבל מידע לגבי סגנון החיים שלה ומצבה המשפחתי – דבר אשר יכול להסב הרבה שקט להורים העתידיים בידיעה שהם עושים את הבחירה הנכונה. כדאי לבדוק חיבור אישי מולה ולוודא שאכן ניתן לסמוך עליה. מעבר לבחירה הקפדנית, חשוב מאוד לחתום על חוזה מולה, כאשר הפונדקאית המיועדת אמורה לצרף לאותו חוזה: חוות דעת רפואית, חוות דעת פסיכולוגית, חוות דעת מגניקולוג, תוצאות של בדיקות ואישור מעורך דין – אשר מעיד על כך שהיא הבינה לעומק מה כולל החוזה בינה לבין ההורים המיועדים ושהיא מצידה מראה נכונות לעמוד בו. יש לזכור שלא כל אישה כשירה להיות פונדקאית ולכן, על המועמדות לעבור סדרה של מבדקים מקיפים, אשר יבטיחו שהיא אכן מתאימה לתהליך.

היתרונות של פנייה לחברה

הליך בחירת פונדקאית הוא כאמור הליך מורכב ותוצאותיו ישפיעו במידה רבה על סיכויי הצלחת הליך הפונדקאות – וזאת הסיבה בגינה קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על פרמטרים רבים. כחלק מכך, רוב הזוגות בוחרים לא לעבור את התהליך הלא פשוט הזה לבד, אלא להסתייע בחברה מקצועית ומנוסה – חשוב לבחור בחברה אשר מתמחה בליווי הליכי פונדקאות במדינה בה התהליך אמור להתקיים. חברה מקצועית תדאג למעשה לכל אותם פרטים אשר יבטיחו את הבחירה הטובה ביותר בפונדקאית ואת מחויבותה של הפונדקאית הנבחרת לתהליך. חשוב לזכור, שאישה אשר מבקשת לשמש כאם פונדקאית לא עושה את זה בהתנדבות, היא אמורה להרוויח סכום כסף גבוה עבור השירות – וברוב המקרים, זאת הסיבה העיקרית בגינה היא תירתם לאותה המטרה. בכל מקרה, חברה מקצועית תדאג לאתר אם פונדקאית בהליכים מהירים יחסית וגם תוודא שאותה האם אכן עומדות בכל הקריטריונים והדרישות אשר מאפשרים לה לשמש ככזאת – וכמובן, גם בהוצאת האישורים הרלוונטיים המתאימים. כאמור, חשוב לציין שניתן למצוא גם את הפונדקאית באופן עצמאי, אך כל זוג אשר מבקש לנסות ולמצוא את אותה הפונדקאית, אמור לקחת בחשבון שפרסום מודעה בפלטפורמות הרלוונטיות זה רק קצה הקרחון בתהליך – בשלבים הבאים, יש לסנן את הפניות, יש לבדוק שהפונות אכן עומדות בקריטריונים המבוקשים, יש לדאוג לביצוע של כל הבדיקות הנדרשות וכמובן, גם להסדרת ההסכם בחוזה – מדובר בתהליך לא פשוט, אשר טומן בחובו בירוקרטיה מורכבת וארוכה ולכן, מרבית הזוגות מגיעים מהר מאוד למסקנה, שעדיף להם לפנות לחברה לצורך המטרה.

איך לבחור את החברה?

כאמור, בשלב הראשון יש לקבל את ההחלטה אם לבצע את הליך הפונדקאות בישראל או במדינה אחרת – ובמידה והתהליך מתבצע בחו”ל, יש להתמקד במדינה הספציפית בה הוא עתיד להתקיים. בשלב הבא, יש לחפש חברה אשר מתמחה באופן פרטני בליווי תהליכי פונדקאות באותה המדינה. אם הצורך הוא בליווי לאורך כל תהליך הפונדקאות ולא רק בהליך מציאת הפונדקאית, כדאי לבחור בחברה אשר מרכזת את כל השירותים הרלוונטיים תחת קורת גג אחת – מה שיכול לקצר תהליכים וגם לחסוך כסף. מעבר לכך, כדאי כמובן לבדוק רקע על אותה החברה: ניסיון בתחום, קבלת המלצות אמינות (אם זה מתאפשר), בירור מחירים (ניתן לבצע סקר מחירים מקדים, תוך דגש על הצעת המחיר כוללת בתוכה) וקביעת פגישת ייעוץ מקדימה עם נציג מקצועי מטעמה של אותה החברה – כאשר ההמלצה היא להגיע לפגישה עם רשימת שאלות מוכנות, בכדי שקבלת התשובות תאפשר לקבל את התמונה המלאה על טיב השירותים של אותה החברה. דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר בחירה בחברה מקצועית ומנוסה ובחירה בחברה שכזאת, תסלול את הדרך לעבר פונדקאית מתאימה כמו גם לתהליך פונדקאות אשר יעבור על הצד הטובה ביותר המתאפשר.

לא משנה אם החלטתם לאתר פונדקאית באופן עצמאי או שאתם מעדיפים להסתייע בשירותיה של חברה מקצועית ייעודית לצורך המטרה, חשוב שתקפידו לקבל החלטות ולבצע בחירות מושכלות, אשר בכוחן להבטיח לכם את תהליך הפונדקאות המוצלח ביותר.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...