החל מבדיקות כלליות ועד תשלום לאם פונדקאית: אלה הדברים שעליכם לעשות בדרך להליך פונדקאות

בין אם אתם מעוניינים להרחיב את משפחתכם באמצעות פונדקאות או להעניק את מתנת ההורות כפונדקאית, ייתכן שיש לכם שאלות רבות לגבי תהליך הפונדקאות וכיצד הוא עובד.

בעוד שתהליך הפונדקאות עשוי להשתנות בהתאם לחוקי המדינות השונות, לסוגי פונדקאות ולנסיבות אינדיבידואליות, המדריך הבא יעזור לכם להתכונן למה שעתיד לקרות במהלך מסע הפונדקאות שלכם.

1.החליטו אם פונדקאות היא הבחירה הנכונה

הצעד הראשון בכל תהליך פונדקאות הוא לשקול היטב האם פונדקאות מתאימה לכם. להיות פונדקאית או הורה באמצעות פונדקאות יכול להיות מסע ארוך ורגשי וזו מחויבות גדולה עבור שני הצדדים.

בדיוק כמו בכל החלטה גדולה, זוגות ויחידים השוקלים פונדקאות צריכים לחקור היטב את חוקי הפונדקאות, לשקול את היתרונות והחסרונות שלה, ואפילו לדבר עם אנשי מקצוע שונים בתחום הפונדקאות כדי להבין באמת אם פונדקאות מתאימה להם.

עבור פונדקאיות פוטנציאליות: להיות פונדקאית זוהי החלטה משנה חיים שיכולה להיות מספקת ביותר אבל היא לא חפה מאתגרים. פונדקאות מחייבת אותך להתחייב למשפחה אחרת למשך שנה או יותר, כאשר תעברי הערכות והליכים רפואיים ופסיכולוגיים ותספגי את כל האתגרים הקשורים להריון וללידה. כל זה בנוסף לנשיאת תינוק שאינו שלך. עם זאת נשים רבות מקבלות את האתגרים הללו ומאמינות שהצדדים החיוביים עולים בהרבה על השליליים.

אם אינך בטוחה לגבי פונדקאות או זקוק למידע נוסף על פרטי התהליך השונים כמו זכויות חוקיות ומשפטיות, תשלום לאם פונדקאית ועוד, שקלי לפנות לסוכנות פונדקאות כדי ללמוד עוד האם פונדקאות מתאימה לך ומהם התנאים הכרוכים בתהליך. 

להורים מיועדים: ישנן סיבות רבות לשקול להרחיב את משפחתכם באמצעות פונדקאות, בין אם אתם בני זוג המתמודדים עם בעיות פוריות, חברים בקהילת הלהט”ב או יחידים אשר מעוניינים להרחיב את משפחתכם כהורים יחידניים.

לפני שאתם מתחילים בתהליך הפונדקאות, חשוב ללמוד את הסיכונים והיתרונות של פונדקאות ולוודא שאתם מוכנים להתחייב לחלוטין לתהליך. הורים השוקלים פונדקאות צריכים להיות מודעים להשקעה הכלכלית והרגשית הנדרשת וצריכים להבטיח שיש להם את המשאבים להתחייב לפונדקאות ולהורות.

2. הכנה לפונדקאות

לאחר שפונדקאית פוטנציאלית או הורים מיועדים החליטו להתחייב לפונדקאות, עליהם לקבוע את מטרותיהם, צרכי ​​הפונדקאות ואת אנשי המקצוע שילוו אותם בתהליך הפונדקאות.

יש לקחת בחשבון שני סוגים של פונדקאות:

מסורתית – בפונדקאות מסורתית, הפונדקאית היא גם האם הביולוגית של הילד שהיא נושאת. הביצית שלה מופרית באמצעות זרע מהאב המיועד או מתורם באמצעות הזרעה תוך רחמית. זוהי פונדקאות שאינה חוקית במדינות רבות, בהן ישראל.

הריון – בפונדקאות הריון, הילד אינו קשור מבחינה ביולוגית לאם הפונדקאית. העובר נוצר במקום זאת באמצעות ביצית מהאם המיועדת או מתורמת וזרע מהאב המיועד או תורמת באמצעות הפריה חוץ גופית. לאחר שהביצית מופרית במעבדה, העובר מועבר לפונדקאית.

עבור פונדקאיות פוטנציאליות: לאחר שהחלטת שפונדקאות מתאימה לך, תצטרכי לשקול מספר גורמים ולקבל החלטות בהתאם למצבך.

האם את מכירה את ההורים המיועדים או שתצטרכי לעבוד עם סוכנות כדי למצוא התאמה?

האם תרצי לעבוד עם סוכנות לאורך תהליך הפונדקאות או שאת מתכוונת לעסוק בפונדקאות באופן עצמאי?

החלטות אלו (בין רבות אחרות) יעזרו לך לקבוע איך תרצי שהפונדקאות שלך תיראה ויעזרו לך לעבור את התהליך באופן הטוב ביותר עבורך.

אם תבחרי לעבוד עם סוכנות הפונדקאות “סורמום”, תעבדי בשיתוף פעולה הדוק עם מומחה פונדקאות כדי ליצור עבורך תוכנית פונדקאות שמתאימה לך בדיוק, החל מסוג הקשר שתרצי לקיים עם ההורים המיועדים ועד לרמת הנוחות שלך עם נשיאת הריונות מרובי עוברים. זה יאפשר לך למצוא את ההורים המיועדים המתאימים לך ביותר, תוך שמירה על זכויותייך. 

להורים המיועדים: בשלב זה של התהליך, תתחילו ליצור את תוכנית הפונדקאות שלכם, שהיא מתווה של המטרות וההעדפות שלכם לתהליך הפונדקאות. תוכנית הפונדקאות צריכה לכלול התייחסות לנושאים הבאים:

  • המדינה בה תערכו את הליך הפונדקאות
  • סוג הפונדקאות שאתה רוצים
  • האם תצטרכו תרומת זרע או ביצית
  • מציאת הפונדקאית המתאימה עבורכם
  • מציאת סוכנות הפונדקאות האידיאלית לתהליך

לאחר כל אלה תצטרכו להתחיל את תהליך הפונדקאות שלכם שמצריך עמידה בקריטריונים בריאותיים ונפשיים אשר עשויים לכלול פגישה עם עובדת סוציאלית (כאשר הפונדקאות נעשית בארץ).

3. מצאו התאמה

אחד השלבים המרגשים והחשובים ביותר בתהליך הפונדקאות הוא יצירת חיבור מצוין בין הפונדקאית להורים המיועדים.

כך עובדת התאמה:

כאשר אם פונדקאית או הורים מיועדים מתחילים לעבוד עם איש מקצוע בתחום הפונדקאות, מומחה הפונדקאות שלהם יעזור לפתח את תוכניות הפונדקאות שלהם. בהתבסס על תוכניות הפונדקאות שלהם, סביר להניח שהם ייצרו פרופיל שישמש למציאת ההורים המיועדים או הפונדקאית המתאימה ביותר.

ברגע שסוכנות הפונדקאות תזהה אם פונדקאית והורים מיועדים החולקים תוכניות פונדקאות דומות, הסוכנות תספק להם פרופיל של הצד השני כדי לראות אם יש עניין בהתאמה.

אם שני הצדדים מעוניינים להתקדם, הם עשויים להכיר אחד את השני טוב יותר באמצעות שיחות טלפון, מיילים או פגישות אישיות ואז עשויים להפוך את ההתקשרות ביניהם לרשמית על ידי ניסוח החוזה המשפטי הראשוני.

4. עריכת הסכם משפטי

לאחר שהפונדקאית וההורים המיועדים החליטו להתקדם יחד, הם יצטרכו להפוך את זה לרשמי על ידי ניסוח חוזה משפטי. לכל צד יהיה עורך דין משלו כדי להבטיח שהאינטרסים המשפטיים שלו מיוצגים ומוגנים.

החוזה המשפטי כולל גם תשלום לאם פונדקאית. ישנן מדינות בהן ניתן פיצוי כספי לפונדקאות, בישראל הפונדקאות לא כוללת פיצוי כספי למעט תשלום עבור הוצאות הכרוכות בתהליך. החוק והחוזה המשפטי מגדירים בבירור כמה כסף מקבלת אם פונדקאית לאורך התהליך ובמקרים מיוחדים. 

מוכנים להתחיל בתהליך פונדקאות? רוצים ללמוד יותר על התהליך המופלא שבסופו תוכלו להרחיב את משפחתכם? צרו איתנו קשר והמומחים שלנו בסוכנות הפונדקאות “סורמום” ישמחו לעמוד לצדכם ולסייע לכם לאורך כל הדרך. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...