מחיר פונדקאות – כיצד מורכב התמחור של הליך הפונדקאות, ואיך ניתן להוזילו מבלי להתפשר

בתום מסע ארוך ומורכב, החלטתם להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. כל הבדיקות והמחקרים יתנו לכם תשובה דומה – מחיר הפונדקאות הוא לכל הדעות אינו נמוך ובוודאי לא עניין של מה בכך. בחינה מעמיקה של התשלומים לגורמים השונים הכרוכים בתהליך, תסייע לכם להבין היכן ניתן להוזיל עלויות. כמה דגשים והמלצות שכדאי לקרוא לפני שמקבלים החלטה

בתום מסע ארוך ומורכב, רצוף בבדיקות, במחקרים, בשאלות וקרוב לוודאי שגם לא מעט תסכולים, החלטתם להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. כידוע, מחיר פונדקאות הוא אינו עניין של מה בכך. הדבר כרוך בעלויות רבות ומגוונות, שכן, ישנם הרבה גורמים המעורבים בתהליך המורכב הזה שבסופו תזכו בנכס היקר ביותר שאפשר להעלות על הדעת – תינוק או תינוקת משלכם, שיהפכו אתכם למשפחה מאושרת.

רגע לפני שאתם קופצים למים, חשוב מאוד להבין בדיוק כיצד נחלק התשלום, למי אתם משלמים ועל מה, וכיצד ניתן להוזיל עלויות באופן משמעותי, בתהליך שהוא לכל הדעות – אינו זול.

על אילו שירותים אתם משלמים ומדוע המחיר גבוה?

ישנם מספר גורמים מרכזיים בתהליך הפונדקאות, אליהם יועבר מרבית הכסף הנדרש לתהליך:

האם הפונדקאית

שכרה של האם הפונדקאית הוא המרכיב היקר ביותר בין התשלומים השונים בתהליך. האם הפונדקאית למעשה גם מתפרנסת מהפונדקאות, כלומר, עליכם לשלם לה גם משכורת חודשית לכל תקופת ההריון, וגם, כמתבקש, תשלום נוסף ומשמעותי על כך שהיא נושאת את התינוק שלה ברחמה. ההריון כרוך גם בהקרבה של נוחות ותפקוד יומיומי שעלול להיפגע, וגם בסיכון מסוים של בריאותה, הן הנפשית והן הפיזית. יש לציין בהקשר זה, כי השכר החודשי הממוצע ויוקר המחייה, המשתנים בין המדינות השונות, עשויים להשפיע מאוד על הוזלת או ייקור התשלום לאם. 

הגורמים הרפואיים הכרוכים בתהליך

הליך הפונדקאות הוא ארוך, מסועף ומורכב, ומצריך פעולות רפואיות רבות, שחלקן הגדול הוא קריטי להצלחת התהליך. מומלץ בחום שפעולות אלו יתבצעו על ידי הרופאים ואנשי הצוות המקצועיים, המיומנים והטובים ביותר. חלק מהתשלום הולך לפעולות עצמן – שאיבת ביציות, הפרייה, בדיקות, מעקבים ואבחונים, וחלק משמעותי כמובן מועבר גם לאנשי הצוות, לרבות הרופאים המומחים. מומלץ לבחור את מרכזי הרפואה המובילים והמיומנים ביותר בתחום, כדי להבטיח את הצלחת ההליך. 


הליווי המשפטי של הליך הפונדקאות

הליך הפונדקאות כרוך בפעולות יוצאות דופן מבחינה משפטית, המלוות בבירוקרטיה סבוכה במיוחד – לא בכל יום נולד לכם תינוק בחו”ל, שיש להטיסו לארץ ולרשום אותו כאזרח חוקי במדינת ישראל. עבור כל אלו מומלץ מאוד להסתייע בליווי משפטי של עורכי הדין הבקיאים בתחום. לכן, גם הליווי המשפטי נכלל בתחשיב העלות הכוללת של הליך הפונדקאות. 

עלויות בלתי צפויות

במסגרת הליך הפונדקאות, צצים מעת לעת עניינים לא צפויים שיש לממן. לדוגמא: טיסות ושהות בבתי מלון בחו”ל, רכישת תרופות עבור האם הפונדקאית, נסיעות וביגוד לאם ועוד. אלו עלולות להצטבר לסכום משמעותי, ומומלץ להיערך לכך מבעוד מועד.

עלויות הפונדקאות במדינות שונות – המפתח להשפעה על מחיר ההליך

המחירים של הליך פונדקאות משתנים באופן דרמטי בין מדינות שונות. וכאן אולי נמצא המפתח הכי משמעותי להוזלת ההליך כולו. נתחיל באופציה היקרה ביותר, והיא לבצע את ההליך בארה”ב, בה ישראלים מורשים לעבור את ההליך, אם כי שם הליך פונדקאות יכול להגיע לסכום עתק של 150 אלף דולרים, שהם קרוב לחצי מיליון שקלים. הבאה בתור היא ישראל, שהיתרונות הכרוכים בלעבור את התהליך כאן בבית מובנים מאליהם, אם כי לא כל זוג מורשה לבצעו כאן (למשל זוגות חד מיניים ואדם חד הורי אינם מורשים). המחיר המוערך להליך פונדקאות בישראל הוא 250-300 אלף שקלים. המדינות שמציעות את המחיר הנמוך והנגיש ביותר, וישראלים מורשים לעבור בהן את ההליך, הן אוקראינה וגאורגיה, שמציעות מחיר של 170-230 אלף שקלים.

ליווי של סוכנות פונדקאות מקצועית עשוי לייעל את התהליך ואף לחסוך לכם כסף


כמו בתחומים רבים בחיים, גם כאן, אם תרכזו את כל הפעולות ואת כל הספקים שלכם, בין אם מדובר בצוות הרפואי או בצוות המשפטי, במקום אחד, תהנו ממחירים טובים יותר, לצד שקט נפשי מבורך. בסוכנות פונדקאות מקצועית, תוכלו למצוא שורה של אנשי מקצוע שיוכלו ללוות אתכם לאורך התהליך הלא פשוט הזה, ולתמוך בכל גם ברמה הפרקטית וגם בהיבט הנפשי. אמנם לשכור את שירותיה של סוכנות כזו כרוך בעלות נוספת, אם כי באופן עקיף ובהסתכלות על התמונה הגדולה – צעד כזה עשוי דווקא לחסוך לכם כסף. קודם כל מאחר ואשני המקצוע המיומנים – רופאים, עורכי דין ועוד, כבר יודעים כיצד להתנהל בתהליך הזה באופן יעיל ביותר, שיכול למנוע טעויות (שעולות כסף) וגם לחסוך המון זמן, שגם הוא שווה כסף. שנית, במקום בו מרוכזים אנשי הצוות הבכירים והטובים ביותר בתחומן, אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים, וכאמור, שקט נפשי הוא מצרך חמקמק ומבוקש מאוד בתהליך כה מורכב.

כיצד תדעו שאתם בידיים טובות


סורמום מציעה ללקוחותיה תכניות מימון בהתאמה אישית

אנו מאמינים כי לכל אחד ואחת הזכות להגשים את חלומם ולחוות הורות ומודעים לכך שהעלויות הגבוהות עשויות להוות מכשול עבור זוגות רבים. אנו מציעים ללקוחותינו תכניות מימון שונות, המותאמות לצרכים וליכולות האישיים של כל זוג, פועלים להשגת תנאי המימון הטובים ביותר עבורכם ומייעצים בנוגע לאפשרויות המימון והחזרי ההוצאות העומדים לרשותכם.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...