איך אני יודעת שמצאתי את החברה הנכונה לפונדקאות?

אם את מחפשת חברה לפונדקאות הגעת אל המקום הנכון. אנחנו ב”סורמום” נשמח לסייע לך ולהכווין אותך בדרך להגשמת החלום שלך, להביא ילד לעולם. את מוזמנת ליצור איתנו קשר בהקדם!

מי לא רוצה להביא ילדים לעולם? 99.9% מהאנשים הבוגרים, מהזוגות וגם מהיחידים. וטוב שכך כי אחרת העולם לא היה יכול להתקיים, אל היה יכול להמשיך. טוב שגם רובם המכריע של הנשים יכולות להיכנס להריון ולרובם המכריע של הגברים יש זרע תקין שיכול להכניס להריון, אבל מה לעשות, יש גם לא מעט שלא יכולים להביא ילד לעולם בטבעיות.

יש גברים שספירת הזרע שלהם נמוכה או שאין להם בכלל זרעונים פעילים, אבל המאמר הזה יעסוק בנשים ובפונדקאות. אצל נשים, יכולות להיות סיבות רבות לאי יכולת כניסה להריון או לאי יכולת להחזיק הריון. כך לדוגמא יש נשים שעברו לא מעט טיפולי פוריות ולא הצליחו להיכנס להריון, יש נשים שהצליחו כמה פעמים להיכנס להריון אבל ההריון לא החזיק והן הפילו את עוברן, יש נשים שנולדו ללא שחלות או ביציות ולא יכולות להיכנס להריון, יש נשים עם בעיות פיזיות כאלו ואחרות שכניסה שלהן להריון יכולה לסכן אותן, ועוד שלל בעיות אחרות שמונעות מנשים להיכנס להריון.

לכל אלו יש פתרון שהולך והופך לפופולארי יותר ויותר. המדובר הוא על פונדקאות, נשיאת ההריון על ידי מישהי אחרת.

חשוב לציין שגם זוגות גברים שרוצים להביא ילד לעולם יכולים באמצעות פונדקאות לעשות את זה. אחד מהם הוא זה שיתרום את הזרע להליך והאם הפונדקאית תתרום גם ביציות להליך או שמישהי אחרת תתרום את הביציות שלה.

בשביל לעבור הליך פונדקאות כדאי מאוד לשכור את שירותיה של חברה שתלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו, אבל לפני שתביני איך את יכולה למצוא חברה שתסייע לך בהליך, כדאי להבין קודם מהן האפשרויות בפונדקאות.

פונדקאות מלאה מול פונדקאות חלקית

פונדקאות היא אם כן “השכרה” של הרחם של האם הפונדקאית. יש את הזרע של האבא ויש את הביציות של האם, ושני אלו נפגשים במעבדה שם הם עוברים הפריה ולאחר מכן העוברים מוחזרים לרחמה של האם הפונדקאית. ואבל מה אם האם המיועדת לא יכולה לייצר ביציות? מה אם מכל סיבה שהיא היא לא יכולה לתרום להליך? יש שני מושגים שצריך להכיר – פונדקאות מלאה ופונדקאות חלקית.

פונדקאות מלאה היא פונדקאות שכוללת רק החזקה של ההריון. הביצית אינה של האם הפונדקאית אלא של האם המיועדת או של מישהי שתורמת את הביציות שלה, ויחד עם הזרע של האב הביולוגי נוצר הריון. יש נשים שיכולות לייצר ביציות אך לא יכולות להיכנס להריון, ורבות מהן בוחרות לתרום את הביציות שלהן.

פונדקאות חלקית לעומת זאת, זו פונדקאות בה האם הפונדקאית לא רק מחזיקה את ההריון במקום האם המיועדת אלא גם תורמת את הביציות שלה.  במקרה כזה האישה תוותר מראש על פרי בטנה ובמקרים רבים כאלו, מדובר על גברים יחידנים שרוצים להביא ילד לעולם וזו הדרך היחידה שלהם.

בישראל כמו בלא מעט מדינות אחרות, פונדקאות חלקית אסורה על פי החוק. יש עם זה לא מעט בעיות אתיות ולא מעט ויכוחים ופולמוס סביב עצם הרעיון של לקחת ילד ביולוגי מהאמא שלו, ובישראל יש גם את העניין ההלכתי.

פונדקאות בארץ או בחו”ל?

לפני שתביני איך מוצאים חברה לפונדקאות, כדאי גם שתכירי את האופציות השונות, פונדקאות בארץ או בחו”ל. לפונדקאות בארץ יש שלל חוקים ונהלים שאין בפונדקאות בחו”ל, וזה בגלל שאנחנו מדינה יהודית, מדינה בה ההלכה גם היא קובעת. למשל, בישראל גם הפונדקאית וגם ההורים המיועדים צריכים להיות בני אותה הדת מה שלא קיים בחו”ל.

יש יתרונות נוספים לפונדקאות בחו”ל. הראשון הוא זמן ההליך. בישראל מדובר על הליך ארוך מאוד, הליך שכולל לא מעט בירוקרטיה שיכולה להיות מתישה. בישראל גם קשה הרבה יותר למצוא אם פונדקאית, בעיקר בגלל שישראל היא מדינה במצב סוציואקונומי במצב די גבוה.

יש את עניין המחיר שגם הוא מרכיב משמעותי. פונדקאות בישראל היא עניין יקר יותר מאשר פונדקאות בחו”ל ולא כל זוג יכולים להרשות לעצמם את העלויות הללו. עוד פן חשוב שכדאי לתת עליו את הדעת, זה עניין הסודיות והקשר עם האם הפונדקאית. כשהליך כזה מתקיים בחו”ל נשמרת סודיות רבה יותר. יש לא מעט זוגות שלא מגלים שהם בתהליך פונדקאות ממש עד הלידה, וכשזה קורה בחו”ל זה אפשרי לשמור על זה בסוד. בנוסף, ישראל היא מדינה קטנה ואם ההליך מתבצע בישראל, תמיד יש סיכוי לפגוש את האם הפונדקאית בסיטואציה לא נעימה. בפונדקאות בחו”ל הקשר מתנתק לגמרי והסיכויים להיפגש לאחר מכן לא קיימים.

אז איך מוצאים את החברה המתאימה?

אם את חושבת על פונדקאות ולא יודעת איך למצוא את החברה המתאימה להליך הזה, הנה כמה טיפים שיסייעו לך. קודם כל חשוב שתדעי שתהליך כזה בליווי של חברה מקצועית בעיקר אם הוא בחו”ל, הוא עולם אחר מאשר אם עושים את זה לבד. עם חברה מוצאים בקלות רבה יותר פונדקאית, כל ענייני המנהלה מתקדמים מהר יותר, לחברה יש קשרים ויידע רב והיא יודעת באילו מרכזים רפואיים לעשות את זה.

כשאת מחפשת חברה כזו את צריכה בעיקר דבר אחד לתת עליו את הדעת – הניסיון. הניסיון עושה את ההבדל וחברה לפונדקאות שכבר סייעה לרבים להביא ילד לעולם, היא החברה אותה את צריכה לחפש.

חשוב גם לוודא שיש לה את הקשרים הרצויים וחשוב גם לאתר זוגות שהסתייעו בה ולשמוע מהם חוות דעת על ההליך כולו והקשר עם החברה.

 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...