עלות פונדקאות – מה מרכיב את המחיר של התהליך?

הליך פונדקאות, בסופו נולד ילד בריא משלכם, הוא אינו דבר זול. הגורם העיקרי המרכיב את המחיר הגבוה הוא שכרה של האם הפונדקאית, שמתוגמלת על ההקרבה הכרוכה בהריון ובלידה. גורמים נוספים כמו תשלום לרופאים, לעורכי דין, מחירי בדיקות, מעקבים וגם טיסות לחו”ל, מרכיבים את העלות של ההליך המורכב ויוצא הדופן, בסופו תהפכו למשפחה

בתום מסע ארוך ורצוף קשיים, ויתכן שגם לא מעט אכזבות ותסכולים, הגעתם למסקנה שכדי להגשים את חלום ההורות והקמת המשפחה את צריכים לפנות לדרך של הבאת ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות. יתכן שכבר התחלתם במחקר שיסייע לכם להבין את פרטי התהליך המורכב הזה, ולהבין איך בדיוק זה עובד ומה זה מצריך מכם, הן לוגיסטית, הן נפשית וכמובן שמבחינה כלכלית. סביר להניח שלא נחדש לכם הרבה אם נאמר שהמחיר אינו זול. אחרי הכל, מדובר בתהליך של הבאת חיים חדשים לעולם, באמצעות רחמה של אישה אחרת, ולעתים גם באמצעות ביצית שהגיעה מתרומה. מדובר בתהליך של הפרייה, ואחריו בתשעת חודשי הריון שכל שלב ושלב בו מלווה בהשגחה ובבדיקות קפדניות, וכמובן, בסופו של דבר – לידה מרגשת וחיים חדשים שהגיעו לעולם מבשרכם. 


המרכיבי העיקרי בעלות הפונדקאות – שכרה של האם הפונדקאית

המרכיב העיקרי וזה שתופס את הנתח הגדול ביותר בעלות הפונדקאות הוא כמובן שכרה של האם הפונדקאית. האם הפונדקאית למעשה “משכירה” את גופה עבור ההריון, על כל מה שמשתמע מכך. ראשית, היא צריכה לעבור תהליך של הפרייה. תהליך פולשני ולא נעים במיוחד, שלא תמיד “תופס” בניסיון הראשון, וייתכן שתצטרך לעבור אותו שוב. ברגע שההריון נקלט, מתחילה תקופה ארוכה של בדיקות, חלקן פולשניות ולא נעימות, מעקבים ובעיקר – הריון. כל אישה שחוותה הריון מכירה את הסימפטומים של בחילות, צרבות, נפיחות, הגוף שגדל ומתרחב, ואי נוחות כללית שבמקרים מסוימים יכולה גם להגיע להשבתה לתקופה ובחוסר היכולת לתפקד באופן תקין. כמובן שבסוף התקופה הזו, שנמשכת קרוב לשנה, מגיעה הלידה, שכמעט תמיד כרוכה במאמץ עילאי ובלא מעט סבל. גם לאחר הלידה לוקח זמן לגוף להתאושש ולהחלים מהלידה ולחזור לתפקוד יומיומי תקין כמו זה שהיה לפני. מרבית משכרה של האם הפונדקאית הוא התשלום על האמור לעיל, אבל בנוסף, היא צריכה לקבל גם משכורת זהה לזו שהיתה משתכרת למהלך ההריון, כלומר – היא לא אמורה לעבוד במהלך התקופה הזו. שכרן של האמהות הפונדקאיות משתנה ממדינה למדינה, בהתאם לשכר הנהוג בשוק המקומי. כמו כן, לעתים יש לשלם לאם גם על תרופות מיוחדות, מוצרי מזון, תוספי תזונה ועוד. כל אלו נכללים בשכר שניתן לה מההורים המיועדים, או מתווספים  לו במידת הצורך.

הליכים רפואיים, בדיקות ומעקבי הריון

גורם נוסף התופס חלק משמעותי למדי במחיר הפונדקאות הוא התשלום על השירותים הרפואיים השונים הנדרשים לצורך שאיבת הביציות, ההפריה, מעקב ההריון וכמובן הלידה.
השירותים הרפואיים הניתנים לפני ההריון מצריכים בדיקות ואבחונים רבים, וכמובן את פיקוח הצוותים הרפואיים המומחים בתחום, שהזמן שלהם יקר מאוד. על מנת להבטיח הליך פונדקאות מוצלח ותקין, כל אלו נערכים במרכזי הפריון המיומנים והמתקדמים בעולם – דבר שיש לו מחיר כמובן, אך לא מומלץ לוותר עליו או לנסות לחפש קיצורי דרך, בהליך שהוא כה רגיש ומורכב, וכל שלב בו שלא ייעשה כראוי, יכול לגרום לנזק ואף לכישלון התהליך.

תשלום לעורכי דין מומחים בתחום הפריון

הליך הפונדקאות כרוך בבירוקרטיה סבוכה, שבמקרה שאינכם עורכי דין שהתמקצעו בתחום, יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי להתמצא בה ולצלוח אותה. אחרי הכל, מדובר בהבאת ילד לעולם, בהריון המתקיים בגופה של אישה זרה, לעתים קרובות במדינה זרה, שבסופו תצטרכו להגיע עם היילוד לארץ בטיסה, מה שמצריך דרכונים ורישומים קפדניים של משרד הפנים ועוד. מומלץ בחום לשכור את שירותיהם של עורכי דין מנוסים שבקיאים בכל הפרטים הקטנים והגדולים ובכל הפרוצדורות הבירוקרטיות שתהליך מיוחד כזה מצריך.

הוצאות נוספות שקשה לצפות מראש

ישנן עלויות שונות המתווספות למחיר הכולל על הליך הפונדקאות, כאשר חלק מהן קשה להעריך ולצפות מראש. לדוגמא, טיסות ליעד בו נמצאת האם הפונדקאית במהלך ההריון וכמובן לצורך נוכחותכם בלידה, שהות בבתי מלון ועוד. לעתים קשה להעריך מראש כמה אלה יעלו בסך הכל, אך יש להיערך ולשמור סכום מסוים עבורם.

חשוב לדעת – המחיר משתנה באופן משמעותי בין המדינות השונות 

בהתאם למצב הכלכלי בכל מדינה, המחירים של הליך פונדקאות משתנים ממקום למקום. מסיבות מובנות, זוגות ישראלים רבים יעדיפו לבצע את התהליך בישראל, אם כי חשוב לדעת שהמחיר כאן הוא לא מהזולים, כאשר הוא נע בין 250-300 אלף שקלים. כמו כן, למרבה הצער, זוגות חד מיניים וגברים יחידים לא מורשים לפי החוק לבצע בישראל הליך פונדקאות. המדינות המציעות מחיר נוח יותר הן גאורגיה ואוקראינה, שם גובים על התהליך כ-170-230 אלף שקלים. בארה”ב, שם מותר לזוגות חד מיניים ולגברים המבקשים להפוך לאבות יחידנים לבצע את התהליך, המחיר נחשב ליקר מכולם, והוא יכול להגיע גם ל-150 אלף דולרים. 

ליווי של סוכנות פונדקאות -הוצאה נוספת שבסופו של דבר תחסוך לכם כסף

מאחר ותהליך הפונדקאות מורכב משלבים רבים ומגורמים שונים מתחומים שונים, כדאי מאוד להיעזר בשירותיה של סוכנות פונדקאות, שתוכל להציע לכם את כל אנשי המקצוע והשירותים הדרושים במקום אחד. אמנם מדובר בהוצאה נוספת, אך אם לוקחים בחשבון את הזמן, הטרחה והטעויות שייחסכו לכם באמצעות הליווי של רופאים מומחים, עורכי דין ועוד – העניין משתלם יותר מאשר לבצע את התהליך בכוחות עצמכם, ולשלם לכל איש מקצוע שתשכרו את שירותיו בנפרד. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...