סוגי תהליכי פונדקאות – שילוב תרומת ביצית, הפריה וכל הקשור בכך.

אם אתם חושבים על הליך פונדקאות, בין אם זה עם או בלי תרומת ביציות, אנחנו ב”סורמום” נשמח ללוות אתכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם!

בשביל להביא ילד לעולם צריך כידוע זרע וביצית. לשמחתנו ברובם המכריע של המקרים זה עובד ללא בעיות וילדים מגיעים באופן טבעי לעולם, אבל מסתבר שזה לא תמיד ככה. יש מקרים רבים בהם בני זוג לא מצליחים להביא ילד לעולם בצורה טבעית, כשיש בעיה רפואית או נפשית או מקרים אחרים שצריך פתרונות אחרים.

במקרה בו אישה לא יכולה לשאת את העובר בהריון מסיבות שונות, יש את האפשרות של פונדקאות. לפני שהיא היתה קיימת, רק אימוץ היה אלטרנטיבה אך היום עם הפיכתה של הפונדקאות לפופולארית יחסית, יש הרבה יותר בני זוג שיכולים להגשים את החלום ולהביא ילד.

קצת על פונדקאות.

מהי פונדקאות? פונדקאות הגיעה מלשון “פונדק”, שזה אירוח. אישה שלא יכולה להביא ילד לעולם או נכון יותר לומר, לא יכולה לשאת אותו ברחמה במהלך ההריון, “משכירה” רחם של אישה אחרת על מנת שזו תישא את ההריון בשבילה. באילו מקרים יש פנייה לפונדקאות? המקרים מגוונים. יש מקרים בהם אישה עוברת הפלות חוזרות ונשנות מה שאומר שהיא מצליחה להיכנס להריון אך היא לא מצליחה להחזיק את העובר ברחמה, יש מקרים בהם נשים חוות טיפולי פוריות קשים וכושלים שבסופם הן מחליטות לבחור באופציה של פונדקאות, יש מקרים בהם הריון יכול לסכן את בריאותה של האישה באופן משמעותי כך שאי אפשר לקחת סיכון, ויש נשים שנולדו ללא רחם, שחלות או ביציות כך שהן לא יכולות להיכנס להריון.

בנוסף לכל אלו, יש גם זוגות חד מיניים שרוצים להביא ילד לעולם וצריכים שירותי פונדקאות על מנת שזה יקרה. כשאין בת זוג צריך לפנות למישהי שמוכנה לשאת את ההריון, לקבל תרומת זרע ולהיות חלק מהתהליך כולו.

פונדקאות VS אימוץ

כשבני זוג לא יכולים להביא ילד לעולם מכל סיבה שהיא, יש תמיד את האפשרות של אימוץ. גם במקרה בו האישה לא יכולה לשאת הריון יש את האפשרות של אימוץ, אך יש כמה יתרונות לפונדקאות על פני אימוץ.

  • הורות ביולוגית – יש משמעות רבה לכך שאחד מבני הזוג הוא הורה ביולוגי של הילד (עדיף כמובן ששניהם יהיו) אם מדובר על אימוץ, שני ההורים אינם הורים ביולוגיים. זה אומנם לא אמור להפחית מאהבתם לילדם המאומץ אבל בכל זאת, אין כמו הורות ביולוגית. בפונדקאות לעומת זאת לפחות אחד מבני הזוג הוא הורה ביולוגי. אם מדובר על פונדקאות מלאה (שתיכף נסביר את ההבדלים בין סוגי הפונדקאות) שני ההורים הם הורים ביולוגיים של הילד, וכשמדובר על פונדקאות חלקית, לפחות האבא הוא ההורה הביולוגי.
  • גידול מהיום הראשון – כשמדובר על אימוץ, זה יכול להיות אימוץ מגיל כמה ימים ויכול להיות גם אימוץ מגיל כמה שנים. ברוב המקרים ההורים לא מקבלים את הילד עם לידתו, שלא כמו בפונדקאות. בפונדקאות, ההורים מלווים את הילד מהיום הראשון שלו בעולם מה שמעצים את הקשר ביניהם ונותן לו את הביטחון לו הוא זקוק.

פונדקאות מלאה מול פונדקאות חלקית

כשמדברים על פונדקאות, מדברים על שתי אפשרויות שקיימות. האפשרות האחת היא פונדקאות מלאה, פונדקאות בה האם הפונדקאית היא רק זו שנושאת את העובר אבל אין לה שום קשר גנטי עם הילד. במקרה כזה הזרע והביצית הם של ההורים, או תרומת ביצית של אישה אחרת.

בפונדקאות מלאה התהליך עובד בצורה הבאה. בשלב הראשון האם הפונדקאית המיועדת עוברת את כל הבדיקות הרלוונטיות על מנת שניתן יהיה לאשר לה להיות האם הפונדקאית. אלו בדיקות פיזיות ונפשיות, בדיקות שמוודאות שהיא מסוגלת לשאת את ההריון בסיכוי גבוה כמו גם שהיא עושה אתך זה מהסיבות הנכונות. במידה והיא מתאימה לתהליך, ההורים “תורמים” את שלהם להליך, מה שאומר שהאבא נותן דגימת זרע והאימא הביולוגית עוברת שאיבת ביציות, ושני אלו נפגשים במעבדה על מנת שניתן יהיה להפרות אותם.

בשלב הבא האם הפונדקאית מקבלת את העוברים המופרים. היא נושאת את ההריון ולאחר כ-9 חודשים במידה והכל עובר בסדר, היא יולדת והילד עובר מיידית לחזקתם של ההורים הביולוגיים שלו.

פונדקאות חלקית זה כבר משהו אחר. פה כפי שציינו עושים שימוש בביציות של האם הפונדקאית או שיש תורמת אחרת שהיא זו שתורמת את הביצית. במקרה כזה, האב הביולוגי נותן את דגימת הזרע הרצויה ותורמת הביצית עוברת שאיבת ביציות והם נפגשים במעבדה בתהליך ההפריה. במידה והאם הפונדקאית היא זו שתורמת את הביציות, היא עוברת את ההפריה עם זרעו של האב הביולוגי.

בפונדקאות חלקית האישה צריכה כמובן לוותר מראש על פרי בטנה. היא מודעת לזה שהיא אומנם תורמת גם את הגנים שלה אבל הילד לא יהיה שלה לאחר הלידה. לא פעם פונדקאות חלקית היא של זוג גברים שמחפשים אישה שמוכנה להרות וללדת בשבילם או של גבר שחי לבד ומעוניין להביא ילד לעולם.

חשוב לציין שבישראל כמו בלא מעט מדינות בעולם פונדקאות חלקית אינה מותרת בחוק. יש לא מעט בעיות אתיות עם פונדקאות חלקית ולא מעט ויכוח על האם זה מוסרי או לא, ונראה שאין לזה תשובה חד משמעית. בישראל יש גם את העניין ההלכתי שלא מאפשר פונדקאות חלקית.

ליווי מקצועי להצלחת ההליך!

לא משנה אם מדובר על פונדקאות מלאה או פונדקאות חלקית (לא בישראל כאמור) צריך ליווי מקצועי על מנת שזה יצליח. ליווי מקצועי זה אומר חברה עם ניסיון, עם קשרים ועם יכולות לתת שירות לא פחות ממושלם.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...