ממה מורכב מחיר פונדקאות?

 הגעתם לשלב בו אתם מבינים שפונדקאות זה המוצא האחרון שלכם? אין לכם דרך אחרת להביא ילדים לעולם?בסורמום מגשימים לכם את החלום. המחיר? לא כל כך יקר כמו שחשבתם! צרו איתנו קשר.

מקובל לומר כי ילדים לא קונים בכסף מצד אחד אך גם אין מחיר שהוא יקר מידי על מנת לזכות בילד. כאשר בני זוג מגיעים למסקנה כי רק זו הדרך אשר בה הם יוכלו להגשים את חלום ההורות, הם עשויים למצוא את עצמם מוצפים במידע רב ומבלבל. בעיקריהיה זה מידע סותר בדבר העלויות אשר צפויות להם לקראת ביצוע התהליך.

בכל מקרה מדובר בעלויות גבוהות. אך כאן כדאי לדעת שיש בהחלט טווח רחב של מחירים וזה ממש לא חייב להיות מאוד יקר.

תלוי מאוד איך מבצעים את ההליך, אל מי פונים לשם כך והאם מבצעים אותו כאן בארץ או שמרחיקים לצורך כך לחו”ל.

על מנת לסייע לכם להגיע לבחירה הנכונה והחכמה ביותר עבורכם, נסביר לכם איך בדיוק זה מתבצע וכיצד ההליך מתנהל על מנת להקל עליכם את הבחירה בסוכנות המתאימה לכם, תוך הוזלת העלויות עד כמה שהדבר אפשרי.

איך מתבצע הליך הפונדקאות בפועל?

כאשר בני זוג באים לבחון את הנושא של פונדקאות, הם עושים את זה אחרי שהם כבר ניסו דבר או שניים על מנת לזכות לילד. בדרך כלל הניסיונות להרות כוללים תהליכים מתישים הכוללים לא פעם תסכולים ואכזבות קשים מנשוא. ההחלטה להרות באמצעות אם פונדקאית היא לא החלטה קלה אך עבור הזוגות הללו מדובר באור בקצה המנהרה שיכול להבטיח להם כי הם יוכלו ליהנות בסופו של תהליך מתוצאות ממש כפי שהם חלמו. ילד שהוא למעשה מבחינה ביולוגית ילד שלהם. מובן שהדבר תלוי בכשירותם מבחינה פיזית ליצור עובר אותו ישתילו בגופה של האם הנושאת.

עיקרי הדברים אשר עליה מבוסס ההליך:

  • חתימה על חוזה – הדבר הראשון אותו אמורים בני הזוג לעשות הוא לשבת עם נציגי החברה ולחתום על חוזה. החוזה מכיל שורה ארוכה של פרטים, תנאים וכללים. זה כולל את הזכויות שיהיו להורי על התינוק שייוולד בסיומו של התהליך וזה כולל כמובן גם את המחויבויות שיש לשני הצדדים אשר אלו מרכיבים את ההסכם. בהסכם אף מפרטים את הבדיקות השונות אותם יהיה על האם הנושאת לעבור לאורך כל ההיריון ולמעשה הליווי הרפואי המלא שיידרש לאורך כל התהליך.
  • הצגת מסמכים רפואיים – לפני שיושבים לחתום על החוזה יש להצטייד בכל הניירת הנחוצה ובכל מה שצריך לצורך החתימה על החוזה. על פי רוב בני הזוג שבאים להליך הזה של פונדקאות, כבר עברו תהליכים רפואיים רבים אשר אלו מגובים במסמכים רפואיים שונים. את כל אלו צריך להביא אל הישיבה בה ידונו בהליך הפונדקאות הצפוי.
  • מעבירים את הביציות – במקרים אשר בהם הכול תקין מבחינת ביציותיה של האם הביולוגית, ברור כי בני הזוג יבקשו כי ייעשה בהם שימוש לצורך ההפרייה יחד עם זרעו של האב.

במקרים אשר בהם נדרשת גם כן תרומת ביצית, הרי שהתהליך כמובן יהיה יקר יותר. היות ותרומת ביציות תמיד מייקר את כל הספור.

בכל מקרה החברה היא זו שצריכה ליטול על עצמה את האחריות בהעברת הביציות באופן הכי אחראי והכי שמור. אם העוברים הללו כבר הופרו קודם לכן, תצטרך החברה לשנע את הביציות באופן שמור ואחראי ביותר, ישירות אל הסוכנות המיועדת אל מרפאת הפוריות.

בארץ או בחו”ל?

אם אנחנו רוצים לבחון את העלויות הכרוכות בכל ההליך, הרי שברור כי יש הבדל מהותי בין הליך אשר מתבצע בארץ לבין כזה אשר מתקיים בחו”ל.

בארץ הכול יהיה יקר יותר. יש לזה הרבה מאוד סיבות אך נמנה רק חלק מהן.

  • זמינות של אימהות פונדקאיות – בארץ אין הרבה אימהות פונדקאיות. די קשה להשיג אם פונדקאית מתאימה לבני הזוג וכזו שתענה על כל הדרישות. בחו”ל לעומת זאת המצב הרבהיותר קל מהבחינה הזו. על כן המחירים גם זולים יותר. כי יש יותר היצע. למה זה בעצם קורה? אז כאן יש לנו יתרון מהותי על פני ארצות חו”ל. ההיצע הגבוה של אימהות פונדקאיות נובע בגלל המצב הסוציו אקונומי הנמוך שם נשים פשוט נאלצות ‘להשכיר’ את רחמן על מנת להרוויח כסף. בארץ המצב אינו כזה. מצב זה משפיע על העלויות הגבוהות.
  • בירוקרטיה מורכבת – בארץ הבירוקרטיה מורכבת הרבה יותר וכל ההליך אמור לעבור וועדות שונות עד שהוא מאושר. ברור שהדבר משפיע הן על משך ההמתנה עד שאפשר להוציא את התהליך לפועל והן על המחירים שלו. כי כל הדרך אותו עוברים בני הזוג עד להפריה המיוחלת בעזרת האם הפונדקאית זוהי דרך עם הרבה אנשים שאמורים איכשהו להרוויח מכל זה.

החוק במדינת ישראל כיום מאפשרת את ביצוע התהליך כאשר לצד זה ישנן מדינות אשר סגרו את השערים שלהם עבור אזרחים זרים שבאים לבקש לעבור את התהליך בתחומם. למרות שעד לא מזמן זה לא היה כך, הרי שהיום אין הרבה אפשרויות לתושבים הישראלים. הם אמורים לקבל החלטה האם לבצע את ההליך בישראל או שמא לבחור באחת הארצות אשר מציעות את השרות בתחומן גם עבור אזרחים ישראלים.

בגיאורגיה ישנה כיום אפשרות לעבור את ההליך בצורה מהירה יחסית ובעלויות לא גבוהות ורבים הם הישראלים אשר בוחרים לבצע את תהליך הפונדקאות דווקא שם.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...