כמה עולה פונדקאות בישראל בהשוואה למדינות אחרות?

אם אתם נמנים בין בני המזל שהחוק בישראל מאפשר להם לעבור כאן בארץ תהליך פונדקאות – זכיתם. מצד אחד, כמובן שלא מדובר בהליך זול, במיוחד כאשר הוא מתבצע במדינה עם יוקר מחיה גבוה, מהצד השני – יש שפע יתרונות לעבור את התהליך כאן בבית. הדגשים שיסייעו בבחירת המדינה לביצוע התהליך

ההחלטה להביא ילד לעולם באמצעות הליך פונדקאות, היא החלטה מורכבת במיוחד, כאשר הזוגות המקבלים אותה, לוקחים בחשבון הן את המסע הרגשי הלא פשוט שהם עומדים לעבור, והן את העלויות הגבוהות הכרוכות בהליך הזה, שבסופו יהפכו להורים ולמעשה יגשימו את אחד החלומות הגדולים בחייהם. כמובן שההחלטה ללכת על זה מגלמת גם את ההשלמה עם המחיר שהתהליך הזה כרוך בו.

אילו גורמים ומרכיבים משפיעים על המחיר הסופי של התהליך?

התהליך של הבאת ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית, מורכב מגורמים רבים, כאשר הגורם היקר ביותר בהליך הזה, הוא שכרה של האישה שתישא עבורכם את התינוק ברחמה וכמובן תלד אותו. מדובר בהקרבה לא קטנה ובלקיחת סיכון, במיוחד בפן הבריאותי-הפיזי, אך לא מעט גם בהיבט הרגשי, שכן, לא מדובר במסע קל, במסגרתו אישה תישא במשך תשעה חודשים עובר, תלד אותו ולבסוף תמסור אותו להורים המיועדים. אי לכך, התשלום לאם הפונדקאית הוא המרכיב העיקרי והיקר ביותר בתהליך, והוא משתנה ממדינה, בהתאם ליוקר המחיה ולגובה השכר הנהוגים בה.

עלויות נוספות המשפיעות על גובה המחיר הסופי הוא הן על השירותים הרפואיים הרבים הדרושים להצלחת התהליך, לרבות בדיקות, אבחונים, שאיבת ביציות, הפריות, החזרת עוברים וכו’. מן הסתם, מומלץ שכל אלו ייעשו בידי רופאים מומחים מתחום הפריון בכלל ומתחום הפונדקאות בפרט. גם המחיר של השירותים הרפואיים מושפע כמובן מיוקר המחייה במדינה מה מתבצע התהליך, אם כי חשוב לציין שזה שמדינה אחת זולה יותר ממשנהה, לא בהכרח אומר כי השירותים שתקבלו פחות טובים ומקצועיים. ישנן מדינות כמו אוקראינה, גאורגיה וקולומביה, המתאפיינות במחייה זולה ובשכר נמוך יחסית, ואילו שירותי הרפואה בתחום הפונדקאות בהן מצוינים ומקצועיים להפליא. זוגות ישראלים רבים כבר ביצעו במדינות אלו הליכי פונדקאות מוצלחים.

גורמים נוספים המתווספים למחיר הפונדקאות, הם שכירת שירותיהם של עורכי דין מהתחום, שיסייעו לכם להגיש בקשות ולקבל את האישורים הדרושים לביצוע התהליך, כאשר בכל מדינה העניין מתנהל באופן שונה והדרישות הן אחרות. על מנת לחסוך זמן ולפעול ביעילות, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מהתחום, שיסייעו לכם בכל הפן הבירוקרטי. חשוב לדעת שגם לאחר הלידה, ובמיוחד אם היא מתרחשת בחו”ל, החלק הזה לא מסתיים, ויש להוציא לתינוק דרכון ישראלי ולטפל ברישומי האזרחות, הדת וכו’.

ישנם מרכיבים נוספים המתווספים לעלות ההליך, לדוגמא – אם בחרתם לעבור את ההליך בחו”ל, כמובן תצטרכו לשלם על טיסות, על לינה במלונות ועל השהות בכלל, ועוד הוצאות משתנות כמו הטסת עוברים, תרופות ותוספי תזונה עבור האם הפונדקאית ועוד.

גורם נוסף שעשוי מצד אחד לגבות מכם מחיר נוסף, ומהצד השני לחסוך לכם הרבה זמן, טרחה ואפילו כסף, הוא שכירת שירותיה של סוכנות פונדקאות מקצועית ומיומנת, שיכולה להציע לכם את כל השירותים הדרושים לתהליך, לרבות איתור אם פונדקאית, ליווי משפטי וייעוץ רפואי מהימן – במקום אחד. זאת במקום כיתות הרגליים והחיפוש המתיש אחר כל אחד מאלו לחוד. 

מחירי הליך הפונדקאות בישראל

אם אתם נמנים בין בני המזל המורשים לעבור את התהליך המורכב והמרגש כאן בארץ, אתם ודאי מתעניינים כמה עולה פונדקאות בישראל. כידוע, אנחנו חיים במדינה המתאפיינת ביוקר מחיה גבוה, שבא לידי ביטוי בכל צעד שאנו עושים בחיי היומיום. בין שמדובר בקניית כוס קפה בבית קפה, ובין שמדובר בקניות בסופר או בשכר דירה – ישראל, לכל הדעות, היא לא מדינה זולה. כמובן שיש לא מעט יתרונות לביצוע הליך הפונדקאות בארץ, לרבות תחושת השייכות המוכרת, זה הבית – אנחנו דוברים את השפה ומרגישים שיש לנו שליטה רבה יותר על כל התהליך. כמו כן, מדובר במדינה מתקדמת, שלא לומר אומת ההייטק, והדבר בהחלט בא לידי ביטוי גם ברפואה המתקדמת שניתן להנות ממנה כאן.

עלות פונדקאות בישראל עומדת כיום על 300-250 אלף שקלים. מחיר יקר יותר מחלק מהמדינות אחרות בהן נוהגים ישראלים לבצע את התהליך, אך לצד היתרונות הרבים והברורים שבביצוע ההליך כאן, בבית, יש לזכור כי החיסכון הנובע מכך שלא תצטרכו להוציא סכומים גבוהים על טיסות, על מלונות, על רישומי אזרחות ועוד – הוא משמעותי למדי.

במדינות מזרח אירופה כמו גאורגיה ואוקראינה, עלות ההליך עומדת על כ-170-230 אלף שקלים, בקולומביה, יעד חדש ומבוקש להליכי פונדקאות, במיוחד עבור זוגות חד מיניים, עלות ההליך עומדת על כ-200 אלף שקלים, ובמדינות ארה”ב בהן ניתן לבצע את התהליך, העלות משוערת בכ-150 אלף דולרים.

מעבר למחיר – כדאי לקחת בחשבון גם את גורם הזמן

נכון שהמחיר מהווה פקטור משמעותי ביותר בבחירה של איפה וכיצד נבצע את הליך הפונדקאות, אך יש עוד גורם חשוב שעשוי להשפיע על הבחירות וההחלטות בדרך, וזהו גורם הזמן. בהנחה שהסבלנות שלכם מוגבלת ואתם כבר כמהים להגיע לרגע הנכסף בו תהפכו להורים, חשוב לדעת שאחד הצעדים שגובים הכי הרבה זמן בתהליך הפונדקאות, הוא איתור האם הפונדקאית. בישראל, היצע האמהות הפונדקאיות הוא מצומצם ביחס למדינות האחרות שהזכרנו, ולכן תהליך איתור האחת שתתאים לכם עלול להתארך לפרקי זמן של עד תשעה חודשים, כאשר במדינות אחרות הוא יכול להסתכם בחודשים ספורים ואפילו פחות. זהו נתון שיש לקחת בחשבון במסגרת הבחירה של איפה לבצע את התהליך. כל זוג ורשימת סדר העדיפויות שלו. 

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...