תהליך פונדקאות בחו”ל

כל זוג שבא בברית הנישואין שואף להרחיב את המשפחה ולהביא ילדים לעולם. על פי רוב זוהי שאיפה המשותפת לכל זוג. אך בעוד עבור רבים מדובר במשהו שהוא כמעט מובן מאליו כאשר הוא מתרחש, הרי שעבור אחרים מדובר בחלום שאינו בר השגה. הם לא מצליחים להגשים את החלום בדרך הטבעית. הם מנסים חודש אחר חודש אך האכזבה טופחת בפניהם שוב ושוב. אלו נאלצים לחפש פתרונות מתקדמים שהם פחות טבעיים.

ההפריה החוץ גופית התקדמה בשנים האחרונות בצעדי ענק וכיום קיימת האופציה של הפונדקאות המודרנית. היא למעשה עושה שימוש בהפריה החוץ גופית כאשר ההיריון מתפתח בגופה של אישה אחרת. היא מוכנה – אם נושאת או אם פונדקאית.

איך מתבצע תהליך הפונדקאות?

לצורך ההפריה של העובר, שואבים ביציות מגופה של האם המיועדת אשר אותם מפרים על ידי תאי זרע של האב. ההפריה מתבצעת בתנאי מעבדה מחמירים ביותר ואת העוברים שהתקבלו מחדירים אל רחמה של האם הפונדקאית.

הפתרון של היריון על ידי פונדקאית זהו פתרון יעיל ביותר עבור זוגות אשר מתקשים להשיג היריון בדרכים אחרות. על פי רוב יהיה הפתרון של הפונדקאות, המוצא האחרון עבור אותם זוגות אשר כבר התנסו בכל מה שרק יכול להיות על מנת להשיג היריון בדרך הכי קרובה לטבע.

היכן מבצעים את תהליך הפונדקאות?

כיום, תהליך פונדקאות בארץ כמו גם בעולם הינו חוקי אך הוא תלוי בתנאים הספציפיים שבכל מדינה. יש כאלה אשר לא רוצים להתרחק מהארץ והם מבקשים לעבור את ההליך דווקא כאן. מנגד יש רבים אשר הם מעדיפים לבצע את ההליך בחו”ל, בגלל היתרונות הרבים אשר מציעות הסוכנויות השונות בחו”ל.

ישראלים אשר מרחיקים נדוד לחו”ל לצורך ביצוע ההפריה בעזרתה של הפונדקאית, נהנים למעשה משורה של יתרונות אשר אותם הם לא יוכלו להשיג בתהליך ההפריה אשר מתבצע בארץ.

היתרונות של הליך הפונדקאות בחו”ל

  • תהליך מהיר – בישראל אורך התהליך של הפונדקאות הרבה מאוד זמן. הבירוקרטיה המורכבת דורשת המתנה ארוכה מאוד עד שמתקבלים כל האישורים ועד שמצליחים להגיע לביצוע התהליך בפועל. מלבד הבירוקרטיה המורכבת, ישנה גם הבעיה של זמינות הפונדקאיות. בישראל המצב הסוציו אקונומי הינו טוב יותר פי כמה וכמה ביחס למצב בחו”ל. מסיבה זו אין היצע גדול כל כך של אימהות פונדקאיות המבקשות להעמיד את רחמן בגלל קשיים כלכליים. בישראל לא קל לאתר אם פונדקאית מתאימה אשר אכן תיאות ותתאים לשאת את ההיריון של בני הזוג. לעומת זאת בחו”ל, ישנן הרבה מאוד מועמדות אשר מבקשות להתפרנס באמצעות תהליך הפונדקאות. עובדה זו מקצרת במידה משמעותית את ההמתנה והתהליך יכול לצאת לדרך תוך פרק זמן קצר יחסית לישראל. יש מקומות אשר בהם ההמתנה עומדת על שבועות ספורים בלבד.
  • עלות – כמעט כל דבר מתורגם בסופו של דבר לכסף. אז נכון שהזכות לגדל ילד היא לא כזו שנמדדת בכסף וכל זוג מוכן לשלם ככל שיידרש ובלבד לזכות לחבוק ילד משלו. אך ברור כי אם הדבר אפשרי גם במחירים זולים יותר, הרי שהם בהחלט יעדיפו את הדבר. מה גם שלא כל זוג משופע באמצעים כלכליים כפי שתהליך כזה עשוי לדרוש בסופו של דבר. חשוב לדעת כי קיימים הבדלים גדולים מבחינת העלויות בין התהליך המתבצע בארץ לבין זה אשר מתבצע בחו”ל. הפערים עשויים להגיע עד לעשרות אלפי שקלים כך שבהחלט רבים פונים לבצע את התהליך בחו”ל בגלל הפערים המשמעותיים הללו.
  • שמירה על אנונימיות – רבים הם הזוגות אשר מבקשים לנתק את הקשר עם האם הפונדקאית לאחר הלידה של התינוק. ההורים רוצים ליהנות מהורות בלעדית בלי שיהיו עוד שותפים כביכול בבעלות על הילד. הם מבקשים לנתק את הקשר הרגשי שנוצר בין האם לבין הילד והוא עשוי להתפתח מה גם שיש כאלה אשר מסתירים את העובדה כי הילד נולד שלא בצורה הטבעית והמקובלת. אם זה כאשר הם מעוניינים שהילד עצמו לא יהיה מודע לדבר על מנת שהוא לא יחוש שונה מהחברה סביב ואם זה כאשר הם מעוניינים לשמור על חיסיון מפני הסביבה הקרובה והרחוקה. כאשר הם עושים את הכול בחו”ל, במקום שם הם לא מוכרים, הרי שהם יוכלו לאחר הלידה למחוק את כל הפרק הזה מחייהם ואיש לא ידע על כל מה שעבר עליהם.

פונדקאות בארץ

זוגות רבים בכל זאת לא מוותרים על היתרונות שמציעה ישראל בתחום הפונדקאות ולמרות כל אלו הם מעדיפים את הפונדקאות בישראל. יש להם את הסיבות (הטובות – יש לציין) משלהם ואפשר בהחלט להבין אותם.

ראשית הם רוצים להישאר קרובים לבית, מחוברים לשגרה, ממשיכים בהתנהלות הרגילה שלהם. שנית, הם מעדיפים את ההתנהלות במקום מוכר המדבר בשפה שלהם.

ליווי מלא של ההיריון

חשוב לדעת כי גם כאשר ההיריון מתרחש בחו”ל, בני הזוג לא חייבים להיות מנותקים מכל מה שקורה. הם יכולים ללוות את ההיריון באופן רציף, ללוות את האם הנושאת לבדיקות השונות ולהיות בקשר עם האם הנושאת לאורך כל התהליך.

ברור כי בעת הלידה הם נוכחים במקום ומלווים את כל השלבים עד לסוף הטוב.

התינוק שנולד מועבר ישירות לידיהם כאשר בשלב הזה תם חלקה של האם הפונדקאית.

חשוב לשים לב כי נחתם חוזה ברור ומפורט אשר כולל את כל הפרטים המרכיבים את ההסכם בין האם הנושאת לבין ההורים המיועדים.

בוחרים בסוכנות המתאימה

חשוב לדעת כי כל מדינה מציעה את הפרוצדורה הספציפית בהתאם לחוקים שלה כאשר לכל מדינה ישנן ההגבלות שלה.

כדאי לבדוק מה מציעה כל סוכנות ועל פי זה לבחור את הסוכנות שאכן מציעה את המענה הכי מתאים לצרכים של בני הזוג.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...