שירותי פונדקאות בחו”ל

חלומה של כל אישה הוא לחבוק ילד משלה. כל אחת מעוניינת להיות אימא ולהעניק ליקר מכל את הכי טוב שהיא יכולה. רוב הנשים בעולם, אכן מצליחות להגשים את החלום הזה בכוחות עצמן ובעזרת מערכות גוף תקינות ובריאות. אך לא כולן כך, ישנן נשים רבות שעבורן מדובר בפסגת הר גבוהה אך הן מוכנות לעשות הכול כדי להגיע אליה.

לפני הכול, בואי נבין מה נדרש ממך כדי לייצר היריון

ההיריון נוצר מהפריה של ביצית האישה ביחד עם זרע של הגבר. הביצית המופרית מתמקמת ברחם האישה ושם היא מתפתחת לכדי היריון. העובר שוכן לבטח ברחם, מקבל דם מהשלייה וכך הוא גדל ומתפתח, כעבור תשעה חודשים בהם הוא ספון לבטח ברחם אימו, מבקש העובר לצאת לאוויר העולם. לאחר תהליך לידה כואב מעט, יכולה האישה לחבוק בזרועותיה את התינוק לו היא חיכתה כל כך הרבה זמן.

מה קורה כאשר אישה אינה יכולה לשאת את ההיריון שלה בעצמה?

לא כל אישה נמצאת במצב גופני שמאפשר לה לשאת היריון בצורה בטוחה ולכן, כאשר היא מעוניינת לחבוק ילד, עליה להיעזר באחרים. זהו למעשה היריון שלה אך הוא מתקיים בגופה של אם אחרת המכונה אם נושאת, או בשם המוכר יותר “פונדקאית”. היריון מסוג זה נוצר מביצית שאובה אשר מפרים אותה באמצעות זרע, את הביצית המופרית משתילים לתוך רחמה של הפונדקאית והיא זו שתישא עבור האישה או בני הזוג את ההיריון שלהם.

ההיריון שלי אצל אישה אחרת – איך עוקבים שהכול בסדר?

למרות שההיריון שלך מתפתח בגופה של אישה אחרת, אין זה אומר שאת צריכה להיות מחוץ לעניינים. האם הנושאת אמורה לעבור את כל הבדיקות המומלצות שיוודאו כי ההיריון היקר אכן מתפתח כמו שצריך ואת מהווה שותפה רצויה בהחלט בכל הבדיקות. את מקבלת הודעה על מועדי הבדיקות והמעקבים ויכולה להיות נוכחת בהם. איזו אישה תוותר על נוכחות בסקירת המערכות של הילד שלה ומי לא תרצה לעקוב אחר גדילתו בבדיקות האולטרסאונד החודשיות? אז גם אם ההיריון שלך לא אצלך, תוכלי לקחת בו חלק פעיל.

כיצד מתנהל הליך פונדקאות?

ההתאמה להליך פונדקאות והאישור לביצועו, משתנה מאוד בין מדינה למדינה, כאשר לכל אחת יש את ההגבלות שלה ובכל אחת המענה הוא שונה. ולכן יהיו ישראלים רבים שיעדיפו לבצע את התהליך בחו”ל.

למעשה, מציבה ישראל שורת הגבלות כתנאי לביצוע הליך פונדקאות. חלקן אף מתאימות ומקבילות לדרישות ההלכה היהודית:

  • השתייכות לדת זהה – בישראל מקפידים מאוד על כך שהאם הנושאת תהיה בת אותה דת כמו בני הזוג. חשוב לציין, כי על פי ההלכה היהודית, במקרה בו הפונדקאית היא גויה וההורים הם יהודים, יהיה צורך לבצע תהליך גירות לתינוק שייוולד.
  • הגבלת תושבות – הן ההורים המיועדים והן האם הפונדקאית חייבים להיות תושבי ישראל – כך על פי ההגבלה הישראלית.
  • מקורות ההיריון – מקור הזרע חייב להיות של האב המיועד בלבד, כמו גם הביצית צריכה להגיע אך ורק מהאם המיועדת. עם זאת, ישנם מקרים בהם האישה אינה פורייה ואז יש צורך בתרומת ביציות.
  • הגבלת גיל – גילם של בני הזוג כמו גם גילה של הפונדקאית יהיה מעל 18.

לא עומדת בקריטריונים הישראליים? – פני למרכז הורות בחו”ל

אם את לא עומדת בקריטריונים המחמירים של ישראל, תוכלי בהחלט לפנות לביצוע התהליך בחו”ל. ישנן נשים המדלגות מלכתחילה על שלב הבדיקה בארץ מכיוון שהן לא עומדות בקריטריונים הבסיסיים. בנוסף לכך, הליך הפונדקאות בחו”ל הינו הליך מהיר יותר מבחינה פרוצדורלית ולכן ישנן נשים שפונות לבצע אותו בחו”ל על מנת לזרז את כל העניין.

ישנן סיבות נוספות מדוע יש נשים שמעדיפות לבצע את ההליך בחו”ל, אחת מהן היא העובדה שהן לא רוצות שעניין יתפרסם. אף אחת לא מעוניינת שיתייגו אותה כאחת שלא יכולה ללדת ולכן האופציה של הליך בחו”ל היא האידיאלית ביותר. בנוסף, רוב הנשים אינן מעוניינות לשמור על קשר עם האם הפונדקאית לאחר סיום התהליך ולא רק זאת, אלא הן רוצות למנוע כל אפשרות של מפגש אקראי בינה לבין הילד שנולד. כאשר ההליך מתבצע בארץ אחרת, זה יהיה קל בהרבה.

בחו”ל הרבה יותר זול

נקודה נוספת שגורמת לכך שהרבה נשים מעדיפות לבצע את הליך הפונדקאות דווקא מחוץ לישראל, היא הנקודה הכספית. נכון שאף סכום כסף אינו נחשב לגבוה מידי כאשר מדובר על ילדים ואין אף אחת שתוותר על הזכות להיות אימא גם כאשר יהיה עליה לשלם סכומי כסף גבוהים. אך בכל זאת, כדאי שתדעי שמדובר בסיפור יקר מאוד שמחירו בארץ נע בסביבות 250,000 ₪ ואף יותר. לעומת זאת, אותו הליך בחו”ל, יהיה זול בצורה משמעותית.

מה תפקידם של מרכזי הורות בחו”ל?

מרכזי הורות שמלווים זוגות ישראליים בתהליך פונדקאות אמורים למעשה להיות הספונסרים שלהם וללוות אותם ולעזור להם בכל מה שנדרש. מרכזי הורות שמעניקים שירותי פונדקאות בחו”ל מעניקים לבני הזוג ליווי צמוד מתחילת התהליך ועד לסיומו. למעשה, מתחיל התהליך מרגע הגעתם אל ארץ היעד והירידה מהמטוס. ומהרגע הזה, מלווים אותם אנשי הצוות לכל מקום, הם מסיעים אותם אל המקום בו ישהו לאורך התהליך, מלווים אותם לבדיקות הרפואיות השונות, לטיפולים ואף מסייעים להם כאשר הם נפגשים לראשונה עם האם הפונדקאית המיועדת. הליווי יתמשך לאורך כל התהליך עד לרגע המאושר בו הם יחבקו את התינוק המיוחל.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...