fbpx

מה נדרש כדי להיות אם פונדקאית?

החוק הישראלי המאגד תחתיו את כל הקריטריונים והתקנות הקשורים בהליך הבאת ילד לעולם באמצעות אם פונדקאית קרוי “חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), התשנ”ו – 1996”. החוק מבהיר כי מדובר בהליך ארוך ומורכב שיש לו פנים רבות, הן מצד ההורים המיועדים, הן מצד המדינה והן מצד האם הפונדקאית.

בהתאם לכך, קבע משרד הבריאות קריטריונים ברורים הקובעים אילו נשים יכולות לשמש כאם פונדקאית וההקפדה על דרישות החוק היא אדוקה. יחד עם זאת, עם עבור הזמן וככל שמצטברים הידע והניסיון, ניתן להבחין כי בשנים האחרונות חלו הקלות מסוימות, שהחוק מאפשר, ושמטרתן להגדיל את מאגר הנשים המעוניינות לשמש כאם פונדקאית ולאפשר לזוגות רבים יותר להגשים את חלומם ולהביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות בישראל.

הקריטריונים המאפשרים לאשה לשמש כאם פונדקאית

האישה המועמדת לתפקיד אם פונדקאית בישראל צריכה לעבור סדרת בדיקות רפואיות מקיפות ויסודיות על מנת לוודא שהיא מתאימה מבחינה בריאותית וגופנית לעבור את הטיפולים, ההיריון והלידה. בנוסף, היא עוברת בדיקות פסיכו-סוציאליות על מנת לוודא שהיא כשירה ומבינה את השלכות הפונדקאות עליה ועל משפחתה וכי היא חיה בתנאים סבירים לקיום היריון כזה.

הוועדה של משרד הבריאות הבוחנת מועמדות, פועלת לפי הקריטריונים הבא:

  • גיל האישה צריך להיות בטווח שבין 22-38 שנים.
  • מצב הבריאות שלה תקין – הן בריאותה הגופנית והן בריאותה הנפשית ומוכנותה הרגשית.
  • על המועמדת להיות אחרי לידה אחת לפחות ולא יותר מלידה אחת בניתוח קיסרי.
  • לבסוף, עליה להצהיר כי היא פונה לשמש כאם פונדקאית מרצונה החופשי ומבלי שמופעל עליה לחץ כלשהו לעשות זאת.

חשוב לדעת! מדינות שונות המתירות ביצוע של פונדקאות בתחומן קובעות קריטריונים שונים המבהירים למי מותר לשמש כאם פונדקאית. הקריטריונים בגאורגיה ובאוקראינה דומים לקריטריונים של משרד הבריאות הישראלי ולכן תהליכי הפונדקאות המבוצעים שם מאושרים ומוכרים על ידי משרד הבריאות והחוק הישראלי בלא שום בעיה.

רוצה להיות אם פונדקאית? פני אלינו!

מה נדרש כדי לשמש כאם פונדקאית?

מה זה אומר להיות אם פונדקאית?

להיות אם פונדקאית פירושו לשאת בבטנך במשך תשעה חודשים עובר השייך גנטית לבני הזוג אשר ביקשו לבצע את ההליך. העובר נוצר במעבדה באמצעות הפריה חוץ גופית של הביצית והזרע של בני הזוג, או עם תרומת ביצית שאינה של הפונדקאית, ולאחר ההפריה הוא מוחזר לרחם של הפונדקאית בהליך גיניקולוגי. בתום ההיריון ולאחר הלידה התינוק נמסר להורים המיועדים ולאם הפונדקאית אין עליו שום זכויות הוריות או אחרות.

עליך להיות מוכנה לאתגר הרגשי הזה, לעמוד בדרישות משרד הבריאות ולעבור בדיקות רפואיות ופסיכו-סוציאליות לפני הכניסה להיריון, וכל בדיקה רפואית שגרתית הנהוגה במהלכו.

מדוע לשמש כאם פונדקאית?

אין זה סוד שנשים רבות מחליטות לשמש כפונדקאיות מתוך שיקולים כלכליים. בשל רגישות הנושא והסיכון שלוקחת על עצמה אם פונדקאית, היא מתוגמלת בסופו של ההליך בסכום כסף נכבד, וזה מהווה מקור משיכה למספר לא מבוטל של נשים.

יחד עם זאת, ישנה גם תחושת שליחות גדולה בבחירה לשמש כאם פונדקאית וביכולת לסייע לזוגות שאינם מצליחים בכך להפוך להורים ולהקים בית ומשפחה. נשים רבות שעברו את ההליך מעידות, כי למרות הקשיים הפיזיים, הנפשיים והרגשיים הכרוכים בו, עדיין היכולת לשמש כאם פונדקאית היא מקור לסיפוק רב ולהרגשה עילאית. רבות מדברות על עשיית חסד ומצווה עם ההורים המיועדים.

מעוניינת להיות אם פונדקאית?

קראת עד כאן על הקריטריונים, האתגרים והתגמולים ומעוניינת לשמש כאם פונדקאית? הצטרפי למשפחת סורמום ונדאג לך לאורך כל הדרך עם ליווי מקצועי, החל באיתור בני הזוג המתאימים לך, דרך ההכרות ובניית הקשר אתם וכלה בליווי המשפטי והרפואי הנדרשים לאורך הליך הפונדקאות כולו.

תמורה כספית גבוהה מובטחת.

 

רוצה להיות אם פונדקאית? פני אלינו!
Back to Top
Product has been added to your cart