שירות פונדקאות בחו”ל על ידי צוות ישראלי

“ילדים זה שמחה”, אמרה ידועה, אך מה בנוגע לתהליך שלפני הבאת ילדים לעולם, מה אם כן יש כוונה, אהבה, אך פשוט הילד לא בא? הטבע אינו עובד וכמיהה להקים משפחה הופכת לסימן שאלה גדול ולדרך רצופת קשיים? ובכן ללא ספק מדובר בקושי, אך יש לזכור שהיכן שנסגרת דלת אחת נפתחת שנייה, וכל עוד בסופו של תהליך מחכה במיוחד עבורכם נפש טהורה, הדרך ארוכה אך שווה, וכאן נבקש לציין כיצד ניתן להפוך את המסע להרבה יותר קל, נעים ומחזק, ולו באמצעות חיבוק מהבית, באמצעות תמיכה מלאה של צוות ישראלים, גם כאשר כלל התהליך מתבצע בחו”ל.

ראשית מעט רקע

פונדקאות הנו הליך שבו אישה נושאת הריון עבור זוג הורים, כאשר פה ניתן למצוא שתי צורות של פונדקאות:

  1. אופציה אחת מתבצעת כאשר מפרים באמצעות הזרעה מלאכותית את הביצית של האם הפונדקאית (נושאת ההיריון), תוך שימוש בזרע של האב.
  2. אופציה שנייה היא כאשר האם הפונדקאית רק נושאת ההיריון, כאמור הביצית אינה שלה. פה יש לערב הפריה חוץ גופית – אם מהזרע והביצית של ההורים הייעודיים ואם זרע וביצית של תורמים, בהתאם לנסיבות.

עוד נציין שהליך זה מיועד עבור גבר ואישה שמהווים זוג, אך אם מבקשים לעבור את ההליך ולא עומדים בהגדרה (ולו כי מדובר בזוג חד מיני או בהורה יחידני), טוב לדעת שניתן לעבור את ההליך במדינה זרה, בה ההליך כן מותר עבורם.

הקושי שמאחורי המרחק

לצד העובדה שהיריון הנו הליך מרגש, הוא גם מלחיץ, מדובר בהליך בו יש להיות כל הזמן עם היד על הדופק. אי לכך המחשבה שההליך מתבצע רחוק מהבית מעוררת מספר קשיים, בשל הסיבות הבאות:

  • היעדר תחושת ביטחון – לא פעם זוג ההורים אשר מניע את ההליך חש בתחושות נחיתות, למרות שהוא הלקוח והגוף שמשלם. מדוע? כיוון שבמדינות שונות יש חוקים שונים, ופה כאמור לא מדובר במגרש הביתי.
  • פערי שפה ומנהגים – הליך פונדקאות דורש קשר ישיר מול שורה ארוכה של גורמים, כגון סוכניות, גורמים רפואיים, גורמים משפטיים וכדומה. מכאן שגם אם רק מבקשים לחתום על חוזה פשוט שמנוסח בשפה זרה, עשויים לצוץ מגוון ספקות.
  • חשש מניצול – ידוע שתחום הפונדקאות מושך לא מעט אנשים שמבקשים לנצל את הסיטואציה. מכאן כאשר התהליך מתבצע רחוק, קשה להיות רגועים שאכן הכול מתבצע כפי שהוסכם, לצד הבדיקות הרפואיות והתנאים הנחוצים.
  • מרחק גיאוגרפי – מרחק גיאוגרפי מצריך שימוש במגוון מתווכים, וכאמור אם לא מכירים את המתווכים, נותר רק לקוות שהם אכן נאמנים.
  • תחושת ניכור – כאשר נמצאים רחוק מהבית לצד תהליך כה מרגש, יש צורך ביד עוטפת ומרגיעה, כך ששפה זרה לצד גורמי חוק זרים, עשויים להוביל לתחושת ניכור שרק מקשים עוד יותר את התהליך.

תחושת אמינות כנה

לאור כל זאת, טוב לדעת, או יותר מכך מרגיע לדעת שניתן לעבור שירות פונדקאות בחו”ל על ידי צוות ישראלי, ע”י צוות שניתן לבחון את אמינותו עוד מהבית, ע”י צוות שניתן להבין כראוי את המניעים שלו, את השפה שלו, את ספר החוקים הערכי שמניע אותו, את מילות העידוד שלו – את המשמעות הכנה שמאחורי המלים שמגיעות מאותה שפה מוכרת ומרגיעה.

מדינה קטנה קשר גדול

יותר מכך, שירותי פונדקאות בחו”ל על ידי צוות ישראלי אינם רק מונעים פערי שפה ואינם רק מעניקים תחושת ביטחון חשובה (הידיעה שסך ההליך מבוצע על הצד הטוב ביותר), אלא גם יש משהו מנחם בידיעה שאומנם ההליך מתבצע רחוק מהבית והמשפחה, אך כן יש ישראלים שמלווים אתכם, גם אם לפני כמה חודשים טרם הכרתם, ולו כי ישראל הינה מדינה קטנה, כך שתחושת החיבור הרבה יותר גדולה. מכאן שאם רק בודקים לעומק, מוצאים ששירתם ביחד בצבא, גדלתם באתה שכונה וכדומה.

רף גבוה מהבית

כל עוד ישראלים מלווים בחו”ל את ההליך, ניתן להיות הרבה יותר רגועים לגבי שמירה על איכות התהליך, מכיוון שמדינת ישראל ידועה כמדינה בעלת סטנדרטים מאוד גבוהים בכול הנוגע הן לתברואה והן למוסריות – שני ערכים חשובים ביותר כאשר מבקשים להביא תינוק לעולם.

 תיווך חשוב – הקשר שבין זוג ההורים לאם הפונדקאית

לא מעט מחקרים תומכים בכך שישנה חשיבות לבנייה של קשר תקין בין האם הפונדקאית לבין ההורים המיועדים. אי לכך כאשר עוברים שירות פונדקאות בחו”ל, חשוב שיהיה נוכח צוות ישראלי אשר יסייע לחבר בין שני הקצוות – בין ההורים המיועדים לבין האם הפונדקאית. צוות ישראלי עשוי להוות מתווך יעיל ביותר, ולו כי הוא מסייע להתגבר על פערי שפה, מגיע עם ניסיון חשוב בתחום ולא פעם גם עם טיפים יעילים בנושא. מכאן שניתן ליהנות מהליך ההיריון באופן כמה שיותר מלא, ניתן לסמוך על האם הפונדקאית ובאופן כללי ניתן לחוש הרבה יותר רגועים, ולו כי יש כוח מאחד בין שלושה אנשים אשר מביאים ביחד נפש חדשה לעולם.

הרבה יותר מזרע וביצית

שנסכם? הליך הפונדקאות דורש הרבה יותר מזרע, ביצית ואם פונדקאית, הליך פונדקאות כולל הרבה לחץ וחששות, מצריך התמודדות מול מסמכים, כספים, בדיקות רפואיות, לקבל טיפול תומך, ייעוץ מקצועי, מוסריות גבוהה וכדומה, ועל כן כאשר בוחרים לעבור את ההליך בחו”ל (ולו מטעמים כלכליים), טוב לדעת שניתן לחוש בארץ, שניתן ליהנות מליווי צמוד ותומך, שניתן לחוש מוגנים, שניתן לסמוך על איכות הבדיקות הרפואיות, שניתן להסתייע בגוף מקצועי בכול הנוגע לחוזים ובאופן כללי טוב לדעת שניתן להיות בחו”ל ולהרגיש בבית – טוב לדעת שניתן להביא חיים חדשים באופן כמה שיותר חם ותומך, ממש כפי שבית וזוג הורים צריך להעניק.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...