מימון פונדקאות – ליווי צמוד של סורמום

כל מי שמתמצא מעט בנושא, יאמר לכם שלמרות שלידת ילדים איננה עניין זול, פונדקאות היא עניין יקר אף יותר! כן, אנחנו יודעים – אין מחיר בעולם שישווה לתחושה של לחבוק ילד, בשר מבשרכם, בידיכם ולאמץ אותו על ליבכם, במיוחד אחרי שנים רבות של ציפייה, אבל גם זה, בשורה התחתונה, מסתכם בכסף. וכאמור, כשמדובר בפונדקאות – בלא מעט כסף! אז ממה, בעצם, מורכבות העלויות המצטברות לסכומים הגדולים עליהם מדברים? האם פונדקאות נידונה (כמו דברים רבים אחרים בחיים) להיות מיועדת רק לעשירים ולכאלה שידם משגת?

ממה מורכבות עלויותיו של הליך פונדקאות?

שכרה של האם הפונדקאית

מובן מאליו (וצודק) כי שכרה של האם הפונדקאית נחשב למרכיב העיקרי הגדול ביותר בעלות הכוללת של תהליך הפונדקאות, וזאת, מאחר שלא רק רצוי, אלא אף הוגן, לתגמל אותה בצורה נדיבה. נכון, לעיתים מעורבת בסיפור תחושת שליחות, אולם במקרים רבים, תשלום זה מהווה את שכר האם הפונדקאית במשך כל חודשי ההיריון, מה שיאפשר לה לוותר במהלך החודשים הללו על עבודתה, ולהתמסר למשימה המרכזית שלה כרגע – ההיריון שלכם. תופעות הלוואי הגופניות והנפשיות מהן היא עלולה לסבול לפני, אחרי ובמהלך ההיריון, אף הן מהוות סיבה מספקת לרצון לתגמל אותה באופן נדיב למדי. עלויות סעיף זה משתנות ממדינה למדינה, בהתאם לעלות המחיה במדינה הספציפית בה גרה הפונדקאית ובהתאם לגורמים נוספים.

עלותם של השירותים הרפואיים

מעצם מהותו, תהליך הפונדקאות מחייב ביצוע פעולות רפואיות שונות, בין אם המדובר בבדיקות ובאבחונים השונים הנדרשים, שאיבת הביציות והפרייתן, שתילת הביציות המופרות ברחמה של האם הפונדקאית, מעקב היריון ובדיקות ספציפיות שונות לאורך ההיריון. מאחר ומדובר בהיריון “יקר” מהרגיל (ולא רק באספקט הפיננסי-גרידא) ישנן נחיצות וחשיבות רבה לביצוע הפעולות הרפואיות הנדרשות ע”י רופאים המתמחים בתחומם. יתר על כן, חשוב כי כל הפעולות והבדיקות תבוצענה אך ורק במרכזים רפואיים מנוסים, אשר רמתם המקצועית תבטיח את הצלחתו של התהליך. ומאחר וידוע כי איכות פירושה תשלום גבוה יותר, גם כאן, התשלום לרופאים, לאנשי המקצוע ולמרכזים הרפואיים המהווים חלק חיוני בתהליך, מסבירים אף הם את עלותו הכוללת הגבוהה של הליך פונדקאות.

ליווי משפטי מקצועי

גם אם אתם עורכי דין בעצמכם, תזדקקו לליווי משפטי המתמחה בתחום הפונדקאות. לידתו של התינוק בחו”ל, החוקים מקומיים במדינת הפונדקאות, תהליכי ההטסה של התינוק יחד איתכם חזרה לישראל, רישומו של התינוק כאזרח ישראלי – כל אלה (ועוד סוגיות רבות נוספות) הן סוגיות שחייבות להיות מטופלות באופן מקצועי על ידי עורך דין המתמחה בתחום.

ליווי מקצועי של סוכנות המתמחה בתחום הפונדקאות

כאן, מדובר באחד הסעיפים המובהקים בהם חסכון בטווח הקצר, עלול לגרור אחריו הוצאות-ענק בהמשך הדרך. העיקרון כאן הוא פשוט מאד – גם אם זו איננה הפעם הראשונה לכם, דברים משתנים במהירות, חוקים חדשים נחקקים (לא רק בישראל, אגב, אלא גם במדינות שהן יעדי פונדקאות), כך שגם אם עברתם הליך כזה בעבר, לא בהכרח יש בידיכם את כל הנתונים הנכונים, העדכניים והמתאימים ביותר לכם! מצד שני, גם מהאספקט הפרקטי יותר, ליווי מקצועי מנוסה לאורך כל התהליך, מהרגע שמתקבלת ההחלטה ועד לרגע בו אתם שבים ארצה עם בן המשפחה החדש בזרועותיכם, יכול לחסוך לכם זמן, ריצות, טרטורים ובעיקר – מתח ועצבים!

העלויות הנוספות

בלת”מים ואירועים בלתי צפויים עלולים להקפיץ את העלויות באופן ניכר, וגם אם תנסו להעריך אותם במדויק ככל האפשר, תמיד תיכנס לתמונה עלות נוספת שתחרוג מעבר לתקציב המתוכנן בקפידה שלכם. כאשר אתם ממנים את תהליך הפונדקאות מהכסף הנזיל שלכם, אולי הדבר יהיה פחות משמעותי עבורכם, אולם אם אתם נעזרים במימון פונדקאות, בהחלט רצוי לקחת זאת בחשבון מראש, ולהיערך בהתאם.

ועכשיו, אנחנו מגיעים לשאלה הגדולה ביותר – מהיכן יגיע הכסף?

סביר להניח כי אם אינכם נצר למשפחת רוטשילד, לא זכיתם בירושה גדולה וגם אינכם עובדים באחת מהחברות שלאחרונה הודיעו על השתתפות בסכומים נאים במימון הליכי פונדקאות לעובדיהם, שאלה זו מעסיקה אתכם רבות. כאן, עומדים לרשותכם שני אפיקים עיקריים: האפיק הבנקאי והאפיק החוץ – בנקאי. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. למשל, לקיחת הלוואה או משכנתא שנייה באפיק הבנקאי פוגעת באובליגו שלכם, לדרוש מכם ערבויות (וערבים) ועלולה להגביל גם את פעילותכם הפיננסית בעתיד, מצד שני – עלויות לקיחת ההלוואה והריבית, לרוב, נמוכים יותר. מצד שני, האפיקים החוץ-בנקאיים משתלמים, לרוב, פחות מהאפיק הבנקאי, אבל הם גמישים, אינם פוגעים במסגרת הבנקאית שלכם ואינם משפיעים מבחינה פיננסית על פעילותכם הבנקאית בעתיד.

טיפ קטן:

זוכרים את הבעייתיות אותה העלינו קודם – המציאות המשתנה, העלויות הנוספות הבלתי צפויות?

בחרו לעצמכם סוכנות פונדקאות שמציעה לכם ליווי צמוד וכולל לאורכו של כל התהליך, כולל שלבי ההתלבטות בין מקורות המימון השונים וההחלטה ביניהם. כפי שציינו, רק אנשי מקצוע אמיתיים בתחום הפונדקאות יכולים להעריך (וגם זה – פחות או יותר) את העלויות השונות שתפגשו לאורך התהליך. ולכן, שווה להיעזר בסוכנות כזו, מאשר לקחת הלוואה בסכום מסוים, לגלות שבמציאות העלויות הרבה יותר גבוהות מהתקציב שעומד לרשותכם, ואז – להתחיל להתרוצץ ולחפש מקורות מימון והלוואות נוספות!

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...