טיפים לפונדקאות בחו”ל

הקמת משפחה היא עניין רגיש גם במדינה משפחתית ומלוכדת כמו ישראל, משום שהתפיסות השונות שנהוגות בעולם המערבי לגבי המשפחה השפיעו גם עלינו. מבחינת מי שמחפש פתרון של פונדקאות זה אומר ששום דבר אינו מובן מאליו ולכן הטיפים שיינתנו לכם כאן לוקחים בחשבון את כל האפשרויות שעומדות בפני מי שרק מתחיל את דרכו בעולם זה.

טיפ ראשון: בירור מעמיק עם עצמכם הוא חיוני

הטיפ הראשון נראה אולי מיותר אבל מוטב להרהר בו בהתחלה מאשר להגיע למצב שבו התהליך בעיצומו ואתם מגלים שלא לקחתם בחשבון את כל האפשרויות. למה הכוונה? הכוונה היא לבדיקה מעמיקה עם עצמכם האם אתם מוכנים לכל הדרך הארוכה שעומדת בפניכם, כולל בירוקרטיה, היאזרות בסבלנות, סובלנות כלפי מי שאינו מקבל זאת באהדה, הכנות פיזיות והכנות לוגיסטיות, הכנת כספים, בירור חוקים והיערכות להם. כאשר מדובר בזוגות זה נכון על אחת כמה וכמה ולכן עליכם להיות מסונכרנים זה עם זה כדי להציג חזית אחידה. במקרים רבים של פונדקאות בחו”ל התיאום ותמימות הדעים חשובה מאוד לרשויות ולסוכנויות השונות, ויש אפילו אמהות פונדקאיות שלהן חשוב לראות את לכידות הזאת כדי לוודא שהתינוק מגיע לבית חם באמת.

טיפ שני: קחו הפסקה לאחר טיפולי פוריות כדי לנוח

אלא אם כן מדובר במרוץ אחר הזמן בגלל מגבלות הגיל, מוטב לא להגיע מותשים להליך הפונדקאות. לא לחינם עושים הפסקות בין מחזורי הטיפול ההורמונלי עצמו. להליך פונדקאות צריך להגיע בכוחות מחודשים משום שזהו סוג אחר של התמודדות, למרות שהתוצאה המקווה היא אותה תוצאה. מדובר בהליך שקורה מחוץ לגוף בת הזוג ויש לכם פחות שליטה במצב מאשר בטיפול פוריות רגיל. מומלץ להתחזק גופנית ונפשית ולגשת למשימה ברוח רעננה.

טיפ שלישי: ייעוץ נכון פותר סיבוכים מאוחרים יותר

יש סוכנויות רבות שמסייעות בהליך הפונדקאות, אולם יש לדעת כי כל אחת מהן מתמחה במדינות שונות עם ידע רב שנצבר, קשרים ענפים שנקשרו באותן מדינות ורשת של אנשי מקצוע מהימנים שעומדים לרשותכם בכל מדינה. כשאתם עושים את סקר השוק והמחקר הקטן שלכם במי לבחור בדקו את כל האפשרויות והתנסו בעצמכם בייעוץ שנותנים לכם בסוכנויות כדי להתרשם בעצמכם מרמת הידע והמקצועיות. ככל שהסוכנות יותר מקצועית ומספקת שקיפות מלאה, כך הסיכון לסיבוכים לא ידועים יורדת בחדות.

טיפ רביעי: הכינו את עצמכם לוגיסטית לעתיד

ילד מחייב הוצאות מיוחדות לאחר שהוא נולד, לא כל שכן בתקופה שבה מחפשים פונדקאית כדי לשאת אותו וההליך דורש הוצאות שונות כמו גם היערכות לוגיסטית לבחירת פונדקאית במדינה זרה. החיפושים אחר האם הפונדקאית, התשלומים לאנשי המקצוע השונים ולרשויות על המסמכים וההליכים הבירוקרטיים, הכנת ההסכם והבדיקות הנדרשות, הנסיעות למדינה אחרת והשהות בה לפני ותוך כדי, השהות שם לקראת הלידה ואחריה עד שיסודרו המסמכים, ימי החופשה שתצטרכו לקחת מהעבודה והשכר הנמוך יותר שמקבלים בעקבות זאת – כל אלה דורשים היערכות לוגיסטית לא רק מבחינת כספים אלא גם ניירת מהרשויות והכנת עותקים שלהם באנגלית, החתמת אנשי המקצוע ועוד, חקירות וסקרי שווקים, גם כאשר נעזרים בסוכנות לפונדקאות עדיין נדרש מכם להתכונן לעשייה רבה והרבה סבלנות. מומלץ בחום להוסיף סכום לשמירה בצד על כל מקרה שתצטרכו אותו, ועדיף שיהיה מאשר יחסר. פשוט להיות מוכנים.

טיפ חמישי: מציאת אם פונדקאית מחייב קור רוח

בכל הקשור להתקשרות הרגשית שיש בזמן ההריון שמקרב בין האם הפונדקאית לבין הזוג או ההורה היחידני, יש לשקול כל מועמדות גם בעיניים רגשניות פחות. שיקול הדעת שיש להפעיל למקרה של חוסר התאמה או תחושה של אי נוחות מסוימת מנוגד בדרך כלל לרגש. לפעמים אין ברירה אלא לבדוק בצורה הגיונית יותר מעבר לקריטריונים של הסוכנות לפונדקאות, כדי לוודא שלא יהיו בעיות בעתיד וכדי שהליך הפונדקאות לא ייתקל בבעיות כמו דרישות מוגזמות או חוסר תיאום ציפיות. יש לקבוע ולהגדיר גבולות ולכן זה גם נכון יותר לעתים להיעזר בליווי מקצועי של הסוכנות, כדי להבטיח שהכל יעבור חלק. למרבה המזל, במקומות כמו ארה”ב יש חוק שמכבד כל חוזה שנחתם, ולכן אתם מוגנים במידה רבה, אבל רצוי להבטיח שגם ההליך עצמו ייעשה ללא לחצים ומתיחויות מיותרים.

טיפ שישי: זול לא תמיד עדיף

בתחום הפונדקאות יש מדינות שסגרו שעריהן בפני זרים ויש כאלה שרק בפני זוגות חד מיניים והורים יחידניים, כך שהאפשרויות מצטמצמות לעתים ונדמה שאולי לא יהיה מקום שבו תוכלו ליהנות מכך. אולם גם אם במקומות שנחשבים זולים עדיין יש אפשרויות שונות לפונדקאות, קחו בחשבון שלמרות הקשרים המצוינים שסוכנויות לפונדקאות קשרו במקומות כאלה, יש במדינות אלה חסרונות מסוימים שאין במקומות יקרים יותר כמו ארה”ב. בארה”ב יש לא רק תרבות של שמירה על החוק וכיבוד החוזים, כי אם גם רפואה טובה והיגיינית בהרבה, שמבטיחה לכם תהליך פונדקאות מפוקח יותר רפואית ומלווה על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר. כך שלפעמים המחיר היקר של שהות וטיסות לשם יכול להשתלם דווקא על ידי קניית שקט נפשי.

טיפ שביעי: לא לוותר לעולם על ייעוץ משפטי

נכון, אין כזה דבר הליך פונדקאות ללא עריכת הסכמים חוקיים והגשת מסמכים מאומתים וקבילים משפטית, אבל עדיין מומלץ להתייעץ עם משפטנים שעומדים לצדכם לאורך כל הדרך ובודקים את התהליך מכל צדדיו ובכל היבט. אל תישארו לעולם ללא ייעוץ משפטי משום שהחוק צריך להגן לא רק עליכם ועל הפונדקאית כי אם בעיקר על הרך היילוד. זה חיוני במיוחד כאשר צריך לרשום את התינוק במסמכים שלכם ולעבור דרך הרשויות גם בישראל.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...