טיפים למציאות פונדקאית בחו”ל

במצב שבו לא קיימת אפשרות להורים לשאת היריון ישנה האפשרות של פנייה אל אם פונדקאית. היא זו שתישא את ההיריון ברחמה והילד שייוולד יהיה כמובן שייך להם עם לידתו. למעשה מדובר בהליך אשר טומן בחובו מורכבות רבה הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית ורגשית כאשר גם מבחינה משפטית יש כאן הגבלות רבות ולא תמיד פשוטות.

לא לחינם פונים זוגות רבים לחו”ל על מנת למצוא את הפתרון למצוקתם כאשר שם הם לעיתים מגלים כי הבירוקרטיה פשוטה יותר וגם העלות לא יקרה כמו בארץ.

איך מתחילים? אל מי פונים? בדיוק לשם כך אנחנו כאן.

להלן טיפים שיסייעו לכם למצוא פונדקאית בחו”ל:

טיפ מספר 1 – לפני הכול – האם אתם באמת בשלים לתהליך?

פונדקאות זה ממש לא תהליך מוגדר וידוע מראש. אנחנו יודעים מתי אנחנו מתחילים בהליך אך במקרים רבים אנחנו ממש לא יכולים לדעת איך הוא יסתיים ומתי. משום כך עליכם לשבת עם עצמכם ולבדוק האם אתם אכן מוכנים לקפוץ למים העמוקים של כל התהליך.

זה כולל גם את ההיערכות הלוגיסטית מבחינת לוח הזמנים שהדבר עשוי לדרוש ממכם ובמקרים ואתם מתכננים לעשות הכול בחו”ל הרי שמדובר במשאבים מסוג שונה כמו שהות בחו”ל, על כל מה שכרוך בכך כמו היעדרות מהעבודה, הכנת תקציב ועוד.

עליכם לבדוק גם כן עד כמה אתם שניכם שלמים עם ההחלטה וכי אתם צועדים לקראתה מתוך תמימות דעים. הדבר חשוב מאוד כאשר אתם עומדים מול הסוכנויות השונות כמו גם כאשר תעמדו מול פונדקאיות פוטנציאליות שתבקשנה לבדוק כי מדובר במשפחות שיקבלו את התינוק כראוי ויגדלו אותו בחום ובאהבה.

טיפ מספר 2 – סוכנות פונדקאות או פונדקאות פרטית

לאחר שאתם מצדכם בשלים לקראת התהליך ואתם בטוחים לגמרי כי אכן זה מה שכרגע מתאים לכם לעשות, תוכלו להתקדם הלאה ולבחור בפונדקאית המתאימה לכם. כאן ישנה הדילמה. האם לחפש פונדקאית באופן פרטי או שמא עדיף לפנות אל חברה או סוכנות פונדקאות.

כדאי לדעת כי כאשר אתם פונים אל סוכנות, ייתכן ויהיה עליכם לשלם יותר על כל החבילה כי יש כאן עוד כמה אנשים שאמורים לגזור קופונים בדרך. אך מצד שני, יש לזכור כי הכסף לא אמור להוות כאן השיקול המרכזי. זאת במיוחד כשמדובר בנושא חשוב כל כך. אתם לא יכולים לזלזל כלל בכל המרכיבים הקשורים לנושא הפונדקאות וברור כי אם תפנו אל סוכנות מסודרת הרי שהעניינים המשפטיים כמו גם הניהול התקין מבחינת התנאים הבריאותיים של האם הפונדקאית, יהיו הרבה יותר מסודרים ומאורגנים. כך תוכלו להיות בטוחים כי מדובר באישה בריאה שעונה על כל הקריטריונים הנדרשים וכי ההיריון הצפוי יוכל להתנהל כשורה.

כמו כן, יש את האפשרות של החלפת האם הפונדקאית במקרים של הפלות או כל קושי אחר בהשגת היריון. כי בדרך כלל תמכור הסוכנות את החבילה המושלמת שכבר תכלול את כל הפרטים אשר אלו מרכיבים יחד את ההבטחה להיריון מוצלח וכמובן לתינוק שייוולד בסופו של דבר.

טיפ מספר 3 – בוחרים בפונדקאית המתאימה

מובן שאם ניתנת לכם האפשרות לבחור את הפונדקאית המתאימה, עליכם לפגוש אותה, לשוחח עמה, להתרשם עד כמה היא אכן מעוניינת בהיריון והאם היא אכן עושה זאת מתוך רצון. כידוע תחושותיה והרגשותיה של האישה ההרה משפיעים מאוד על העובר ואם הוא יהיה לא רצוי לאורך כל הדרך, עשוי הדבר להשפיע עליו ועל החיים העתידיים שלו.

טיפ מספר 4 – זול שהוא יקר

חשוב לזכור כי למרות שקיימים פערים עצומים מבחינת העלויות כאשר בחו”ל ניתן בהחלט לקבל מענה בעלויות הרבה יותר נמוכות מאשר בארץ, עדיין, המחיר הוא לא זה שאמור לקבוע את הדבר. מדובר בנושא יותר מידי חשוב וביצירה שאין לה מחיר. כשמדובר בילד, זה ממש לא המקום להקל ראש. חשוב לשים לב כי הטיפול ייעשה באופן הכי מקצועי, הכי היגייני עם הליווי והתמיכה מכל הבחינות לאורך כל התהליך. על כן, הפנייה אמורה להיעשות בראש ובראשונה בהתייחס לקריטריונים של הסוכנות שמציעה את התהליך על כל פרטיו. רק כאשר אתם נוכחים לדעת כי אכן מדובר במקום מקצועי, מקום ששומר על ערכיו ודואג כי כל התהליך יתנהל באופן מסודר וחוקי בלי להזניח כלל את כל הנושא הבריאותי וההקפדה על כל הכללים, רק אז תוכלו להתקדם הלאה.

טיפ מספר 5 – ייעוץ משפטי – זה לא מותרות

למרות שנראה לכם כי הייעוץ המשפטי הינו מיותר בשלב כזה, כאן חשוב שתדעו כי אם אתם רוצים להיות רגועים וליהנות משקט נפשי לאורך כל הדרך, אל תוותרו על הליווי המשפטי. המשפטנים, הם אלו שידעו מה עליהם לבדוק ועל מה עליהם לשים לב. הם יעניקו את ההגנה המלאה לא רק עליכם כהורים או על האם הנושאת כפונדקאית. הם ידאגו בעיקר לרך היילוד שעתיד להיוולד בסיומו של התהליך. הוא אמור להיות אחר כך רשום באופן חוקי בכל המסמכים שלכם וגם לעבור את הרשויות שבישראל.

טיפ מספר 7 – קשר רציף

חשוב לבדוק ולסכם מראש כי תהיה לכם אפשרות לשמור על קשר רציף עם האם הפונדקאית גם אם לא תשהו באופן פיזי בחו”ל במקום מגוריה של האם הפונדקאית. הסוכנויות השונות על פי רוב מסייעות בדבר והן מספקות את המידע ואת המעקב אחר ההיריון לאורך כל התהליך כאשר ההורים רשאים להופיע ולהיות נוכחים בכל שלב.

טיפ מספר 8 – סוגרים קצוות מראש

למרות שבתחילת התהליך קשה עד מאוד לצפות אל הסוף הטוב, למרות זאת, כדאי לסכם את כל הפרטים מראש, כך תוכלו להיות בטוחים כי התינוק שלכם יגיע לידיכם עם היוולדו בשעה טובה.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...