אם פונדקאית – המלצות

ההחלטה על פנייה לאם פונדקאית היא החלטה לא פשוטה, אך היא החלטה מושכלת שמגיעה לאחר שמבינים שאין אפשרות אחרת להיכנס להיריון. פנייה לאם פונדקאית מתרחשת כשהאישה לא יכולה להחזיק היריון. וזה יכול להיות מסיבות שונות. זה יכול להיות בגלל שיש לה איזו שהיא בעיה פיזית שבגינה היא לא יכולה להיות בהיריון, לדוגמא אין רחם או שחלות, זה יכול להיות בגלל שהאישה במצב נפשי לקוי כך שהיא לא תוכל להתמודד עם ההשלכות הנפשיות של היריון, זה יכול להיות בשל סיכון כלשהוא לאישה במידה והיא תהיה בהיריון ויכול להיות גם במצב בו זוג גברים רוצה להביא ילדים לעולם והאופציה היחידה שלו היא לעשות את זה באמצעות אם פונדקאית.

בין פונדקאות חלקית למלאה

יש שני סוגים של פונדקאות, יש פונדקאות חלקית ויש פונדקאות מלאה. הפונדקאות החלקית היא פונדקאות יחד עם שימוש בביציות של האם הפונדקאית, מה שיכול להיות במצב בו לאם העתידית אין אפשרות לשאוב ביציות שיושתלו ברחה של האם הפונדקאית, כי אין לה ביציות אם בגלל כל דבר אחר. חשוב לציין שפונדקאות חלקית היא משהו שלא יכול להתקיים בישראל כי החוק לא מאפשר את זה. האופציה השנייה והנפוצה יותר של פונדקאות היא פונדקאות מלאה, מה שאומר שנעשה שימוש רק ברחם של התורמת והיא מקבלת לרחמה ביציות של האם שהינן מופרות בזרע של בן הזוג.

פונדקאות בישראל ובחו”ל

יש אפשרות לפונדקאות הן בישראל והן בחו”ל, כשכפי שציינו אין אפשרות לפונדקאות חלקית בישראל ויש קריטריונים שונים שצריך לעמוד בהם. ככלל, הרבה יותר מורכבת פונדקאות בישראל וגם הרבה יותר יקרה, מכיוון שבישראל יש קריטריונים כמו: גיל 18-54 של האם הנתרמת, למרות שיש מצבים בהם מאשרים גם בגיל מבוגר יותר. האם הפונדקאית לא יכולה להיות קרובת משפחה של בני הזוג בשום צורה, האישה והאמא צריכות להיות בנות אותה הדת, ויש עוד קריטריונים בהם צריך לעמוד בשביל להביא ילד בפונדקאות כאן בישראל. בחו”ל לעומת זאת הכל הרבה יותר פשוט. גם זוג גברים יכול להביא בפונדקאות ילד מחו”ל (והוא יוכל לרשום אותו כאן בארץ לאחר הלידה) אין כמעט הגבלות, וכל מה שצריך הוא לעבור את ההליך ובין השאר לבחור את האם הפונדקאית האידיאלית.

עוד הבדל משמעותי בין פונדקאות כאן בארץ לבין פונדקאות בחו”ל הוא המחיר. פונדקאות היא עסק יקר, תהליך שמצריך אין ספור הוצאות על טיפולים רפואיים, על שהייה בחו”ל, תשלום לפונדקאית עצמה ועוד הוצאות רבות אחרות. יש הבדל משמעותי בין הליך פונדקאות כאן בארץ לבין הליך פונדקאות בחו”ל, מה שיכול להגיע לכ-30-40% הבדל וזה מתבטא בעשרות אלפי שקלים של חיסכון.

קריטריונים לבחירת האם הפונדקאית

הנה כמה המלצות לבחירת אם פונדקאית עבור הילד שלכם. חשוב לציין לפני כן שהאם הפונדקאית חייבת לעבור בדיקות גנטיות בשביל לוודא שאין איזו מחלה שלא יודעים עליה או שיש בעיה שהיא זו שתישא את ההיריון, וכיום בני הזוג יכולים גם לראות תמונה של האם הפונדקאית ולהחליט האם המראה שלה לטעמם. אבל הנה עוד כמה דברים שכדאי לבדוק לפני שמחליטים על אם פונדקאית:

  • מודעות לסיכונים – היריון של אם פונדקאית כמו היריון של כל אחת, יכול להיות מסוכן. יש רגעים רגישים יותר ומסוכנים יותר וחשוב שהאם הפונדקאית תדע לקראת מה היא הולכת. נכון שהיריון זה תהליך טבעי והיריון כזה או סוג של טבעי, אבל עדיין, יש סכנות ואותן צריך להכיר.
  • גיל – אם פונדקאית צריכה להיות בגיל צעיר יחסית, גיל בו היא יכולה לשאת את ההיריון בצורה בריאה אך לא פחות חשוב מכך, גיל בו היא יכולה להתמודד עם הקשיים הנפשיים הכרוכים בכך. טווח הגילאים הטוב ביותר הוא בין גיל 22 לגיל 37, אז גוף האישה בשל וגם מנטאלית האישה בשיאה.
  • היסטוריה נפשית – בבואכם לבחון את האם הפונדקאית שתסייע לכם להביא ילד לעולם אתם צריכים לבחון את מצבה הנפשי ובעיקר, את ההיסטוריה הנפשית שלה. אם היא עם נטייה לבעיות נפשיות או שהיא סבלה בעבר מדיכאון לאחר לידה, זה יכול להיות בעייתי. כדאי לשקול ברצינות אם פונדקאית כזו שעלולה להתקשות לעבור את ההיריון.
  • לא היריון ראשון – בהמשך למה שנכתב בפסקה הקודמת, היריון הוא תהליך לא פשוט עבור לא מעט נשים. אישה שכבר עברה פעם אחת או יותר היריון וילדה לפחות פעם אחת, מכירה את העניין ויודעת לקראת מה היא הולכת. היא גם תדע להתמודד טוב יותר עם שינויים ובעיות ויכולה להבחין במצבים בעייתיים, רצוי שהאם הפונדקאית תהיה אחת שכבר ילדה בעבר וכמובן שגם ילדה ילד בריא.
  • אחריות – אם פונדקאית צריכה להיות אחראית ואמינה ואחת שמודעת לתהליך ולכך שהיא צריכה לשמור על עצמה. היריון של אם פונדקאית הוא היריון שיותר מועד לפורענות ולכן אחת כזו צריכה לשמור על עצמה שבעתיים. היא צריכה לדעת מה מותר לה לעשות ומה אסור לה ולהתנהל בהתאם.

אז מאיפה מתחילים?

הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתחיל עם רשימה של כל אחד מבני הזוג, רשימה של תכונות שחשוב לו שיהיו אצל האם הפונדקאית. יש כמובן תכונות שחייבות להיות וכאלו שלא נורא אם לא תהיינה, ובסופו של דבר צריך לעשות הצלבה ולהחליט על מה לא מתפשרים ועל מה כן. אתם יכולים לקבל המלצות על אם פונדקאית בלי סוף, אבל בסופו של דבר זה יהיה על בסיס התחושה שלכם. אתם יכולים כמובן לפנות לסוכנות פונדקאות ולקבל רשימה של נשים כאלו, ותוכלו לקבל עוד מידע עליהן ובהתאם לעשות את הבחירה שנראית לכם הבחירה הנכונה ביותר.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...